Det här känns ganska tryggt nu och 47 minutaren skall inte vara så svår att bemanna.
Fast var är tjejerna? Det skulle vara riktigt kul med åtminstående en tjej. Pia, Annika eller Mona kanske...
Det fattas en farthållare! Någon som är sugen på att ta 47 minutaren?
Min tanke är inte att springa milen på 47 minuter..dra bort 10minuter från det där så är vi där jag hoppas på att vara!
Nu har jag lagt in er farthållare i tävlingen och era startnummer står efter namnen i det första inlägget.
Vi har klart med Heliumballonger och det skall bli intressant och se hur ni fixar att springa med ballonger i släptåg
Cykelvimpel är fortfarande aktuellt som ett alternativ efter starten.
Fortfarande en vakant plats 47 min
Det ser ut att bli det högsta deltagandet i stadsloppet på många år. Det är inte omöjligt att det är 5000 löpare som skall iväg den 18 juni, på ett skott, och då blir farthållarnas roll än viktigare.
NI kan bidra till att skapa lugn i starten och att vi nu med nettotid kan få ett längre startfält med bättre flöde än tidigare.
Hör av er om ni har ytterligare idéer angående farthållarna.
Häls Simon
Nu har vi bemannat den sista vakanta sträckan.
Andreas Lindgren tar 47 min.
Tack Karl-Martin.
Jag skulle vilja ha ett liten samling före start.
Prelimenärt 13:00 före Inlinestarten men jag återkommer med exakt tid och plats.
Vi ligger och ruvar på ett pressläpp angående farthållarna, förmodligen någon gång i nästa vecka.
Då är det bra att så många som möjligt av farthållarna möter upp. Jag återkommer även om detta.
Häls Simon
Hej alla farthållare
Nu börjar det dra ihop sig till tävling. Jag tänkte att vi samlas 13:00 vid målet. I år kommer ni att få mycket uppmärksamhet och synas väldigt bra i starten.
Vi ordnar med era ballonger och går igenom gemensamt hur vi bäst lägger upp allt.
Ni har en mycket viktig roll i starten för att vi skall få till ett bra uppställning av fältet före start. Jag har lagt till hur ni skall stå i respektive fålla. Ni bör vara bland de första på plats för att vägleda de andra när det kommer.
(mitten Gul) 40 min Lennart Eriksson StNr 1831
(främre Grön) 43 min Karl-Martin Nordling (ny tröja) StNr 1832
(mitten Grön) 45 min Niclas Schützer (tröja kansli) StNr 1833
(bakre Grön) 47 min Andreas Lindgren (ny tröja) StNr 1835
(främre blå) 50 min Anders Olsson (tröja Lundegård) StNr 1836
(bakre blå) 55 min Christer Gustavsson (tröja kansli) StNr 1837
(mitten röd) 60 min Lars Olsson (tröja kansli) StNr 1838
Sedan får ni försöka anpassa er till ballongen framför och bakom så att vi ser ett så jämt tidsflöde som möjligt.
Vi har nettotid i år och då måste ni ha den som riktmärke för er måltid. Bra ifall ni har en klocka att starta när ni passerar startlinjen och jag hoppas att det blir en bra och jämn start så att ni kan hålla bra avstånd mellan er.
Jag har inte löst någon vimpelfrågan och tar tacksamt emot förslag. De flesta idéer stupar på att det inte går att springa med konstruktionen på ett bekvämt sätt.
�r tröja 50 min överlämnad?
Nu har jag 55 min, 43 min samt 47 min på kansliet. Har övriga sina tröjor i ordning?
I år vill jag gärna ha in alla tröjor vid målvagnen efter tävling, eller till kansliet någon dag efter tävling.
Häls Simon
�r tröja 50 min överlämnad?
Japp, fixat. /Lars
Nu kan vi lägga 2011 år Stadslopp till handlingarna och det var i stort en mycket lyckad dag och en trevlig tävling.
Alla årets farthållare skall ha ett stort tack och i detta uppmärksammade och viktiga funktionärsuppdrag.
Jag har funderat på några förbättringar till nästa år och för det första att vi skall försöka att ställa ut ballonghållare som intar en plats i fältet minst 20 minuter före start så att ni kan värma ostört utan risk för ballonghaveri
För det andra så fortsätter jakten på den perfekta vimpeln. En lätt och smidig flagga som gör att ni höjer er över mängden.
Nuvarande tider känns bra med årets utökning, det är bara ifall Lundegård tar 37:an som han lurade på vid starten
Han hade missat med en minut.
Som sagt, tack för i år så kör vi igen 2012.
Häls Simon