Stort gäng från Göta som sprang idag i Sunne. Bra väder, solsken och lite vind. Jag sprang 7 km och det kändes riktigt bra! Gick ut hårt men kontrollerat och höll tempot bra hela vägen. Sluttid: 26.21. Liten dipp mellan 3-6 km men bättre än väntat. 26.47 på samma lopp 2009. Kul!
Lennart ca 45 sek före mig imål.
Etapptid Etappdistans Medelpuls Etapptempo
3:36 1,00 165 3:36
3:44 1,00 178 3:45
3:51 1,00 178 3:51
3:49 1,00 177 3:50
3:55 1,00 178 3:56
3:54 1,00 178 3:55
3:28 0,96 182 3:38
26.21
L-O imponerade på halvmaran med tid runt 1.11.40. Henrik vann överlägset 7 km och var bara ca 15 sek från fjolårets tid.
Riktigt nöjd 25,41(3,40min/km)halsont under veckan -vet att jag kan prestera ännu bättre -PostSM nästa lör-Dagens prestation utan tvekan Gäwert-två pers under samma lopp-passerade 10km på 32,36!!!
fortsatte att dundra vidare för att landa på 1,11,30!!!frågan är om Gäwert kört en Ukrainsk uppladdning sedan i Tis-Nämner även Fredrik -
persade med 1min till 1,24,12-laddar till Tis 600hundringar-bara ett konstanterande "600" suveräna kanske räcker att bara köra "600"-Hörs Tis Lennart E
Fantastiskt
Nytt pers på maran, 2.55,32 på min klocka, nästan 2 min bättre än gamla rekordet.
Gick förunderligt enkelt, återigen upplevdes snabbaste maran som en av dom lättaste.
Tack Lundegård för ditt träningsupplägg som verkar funka bra på mig
och alla ni andra i gänget som jagar runt på träningarna vilka känns riktigt "vassa" och inspirerande.
Har inte tankat ner klockan än men det vete tusan om inte andra halvan gick fortare idag. �terkommer om det och den officiella tiden. KUL!!!
/Lasse
Jo det var så sant. Vi vann mixklassen (snabbaste sammanlagda tid på de olika distanserna) + förmodligen lagtävlingen i maran. Dessutom fick jag pokal för snabbaste sammanlagda tid på alla 5 st Sunne-maror = fick knappt plats med alla pokaler i ryggsäcken. Nästa gång får någon med bil stanna kvar
Kanon Lars-strax under 1,28 efter halva-lyckades springa fortare andra halvan-Grattis hörs Tis Lennart E
Grattis Lars. Du såg grymt pigg ut vid sista varvningen. Kul. kul.
Grattis alla, bra kämpat.
Verkligen fin dag för löpning.
Själv låg jag på soffloclet och slappa, nä då 3timmars cyckel i blandad fart.
Skall försöka komma iväg till ngn som kan titta på foten, börjar bli långdraget nu
Trevlig helg och grattis alla igen
Per V
Det var kul att springa igår. Bra väder. Tappade en del tempo på andra slingan och första delen av sista slingan då jag fick lite lätt känning av håll och fick bromsa ner tempot för att kunna andas lugnare mm. Fastnade i den farten även när det släppte (blev bekväm med kanske det heter;-)) men sen kom Henrik och skrek att det går fint bara du ligger i så jag fick snäppa upp farten lite sista 2,5 km. I det stora hela ett stabilt lopp som kändes fint!
Tycker många Götister gjorde fina insatser igår! Bra jobbat!
Lundegård, grym film ;-)
Det var kul att springa igår. Bra väder. Tappade en del tempo på andra slingan och första delen av sista slingan då jag fick lite lätt känning av håll och fick bromsa ner tempot för att kunna andas lugnare mm. Fastnade i den farten även när det släppte (blev bekväm med kanske det heter;-)) men sen kom Henrik och skrek att det går fint bara du ligger i så jag fick snäppa upp farten lite sista 2,5 km. I det stora hela ett stabilt lopp som kändes fint!
Tycker många Götister gjorde fina insatser igår! Bra jobbat!
Lundegård, grym film ;-)
Med tisdagens intervallpass i minnet så är jag väldigt imponerad. 1.11.30!! Du verkar inte ha spart på krutet denna gång. Väldigt imponerad. Grattis!!
Håller med, jättebra jobbat allihop. Fredrik måste ha haft en inspirerande sekundstrid med SISU-Tomas och vad ska inte L-O göra för tider med dom lätta tävlingskorna nästa gång
Jodå, andra halvan gick fortare: 1.28,38 första och 1.26,55 andra totalt 2.55,33. Aldrig hänt tidigare att slutet gått fortare, måste haft tillräckligt med långpass i kroppen ändå.
/Lasse