IF Götas forum

Full version: Testlopp lö 21/5
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Bra lopp-"nytt pers"-öppnade "stenhårt"-svacka mitt i loppet-bra avslutning-lätta ben till skillnad från förra helgen-otroligt att det kan skilja på en veckas tid(antal sek/km)-laddar för 3000m nästa Sön-hoppas på samma "ben"som i dag-Hörs Tis Lennart E
Kul att vara tillbaka i Götagänget igen! Har haft väldigt mycket strul senaste två månaderna med knät och sen en rejäl förkylning som höll i 3 veckor och sen när jag trodde jag va igång då råkade jag sticka en pinne rakt i ögat och skadade hornhinnan så jag va extremt ljuskänslig och kunde inte va ute så där rök en veck till men nu verkar det som jag kan träna på som vanligt igen...

Lite om testloppet då: Jag hade tänkt gå ut stenhårt från start för att se hur kroppen skulle reagera och den tyckte inte om det för efter ca km vart jag rejält trött och om sprungen av Lars men efter ett tag komma jag tillbaka och kunde avsluta starkt och dra ifrån Lars lite och komma i mål på nya perset 7.52 riktigt bra kvitto på att formen inte helt usel ialla fall...

/Thomas
Ja då var premiären avklarad på det här testloppet.

�r en slowstarter och går ogärna för fullt direkt, (men börjar så smått och lära mig gå ut hårdare), låg i alla fall sist i starten men vaknade till efter några hundra meter och plockade en efter en fram till Tomas som jag låg bakom till ca 1 km där jag gick upp och drog eftersom jag var pigg. Men två hårda styrkepass på kmti (ons+fre) gav utslag i uppförsbackarna i slutet.
Vid dryga 1,5 km började mjölksyran komma och Tomas hade släppt upp kopplingen med nästa växel i och var förbi i ett huj.
Vid 2 km ville knappt benen lyda längre och Lennart kom allt närmare samtidigt som Tomas gled ifrån.
Sista 300 m var på ren vilja, vilket jag tycker är jättesvårt själv men i Göta-gänget är det t o m roligt och plåga sig.

Kanonbra jobbat allihop, pers både på Lennart, Tomas t ex.

/LasseSmile
Sidor: 1 2
Referens-URL:er