IF Götas forum

Full version: "Mellantid"Stockholmmarathon 30km
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Anders Eriksson 1,51 Strålande-håller farten-under 2,40!!!
Daniel Brånn 1,54 tappade väldiga senaste 5km
Lars olsson 2,06 har börjat stegra farten!!!
Fredrik Eriksson 1,35 Halva håller farten
Hörs Lennart E
Grattis Anders 2,40 pers med 16min!!!Ett år till Sverige Elit-Kämpa på-
Lennart E
Spanar lite på resultaten
http://results.marathon.se/2011/index.php?pid=search

Sökte på Göta... och fann genomgående bra tider.

Plac. Startnr. Namn Förening/Ort/Land Född. Mål
49 598 » Anders Eriksson (SWE) IF Göta 82 2.40.54
242 2777 » Lars Olsson (SWE) IF Göta 70 2.56.49
427 620 » Juma Lomani (SWE) IF Göta 85 3.02.29
744 1917 » Fredrik Eriksson (SWE) IF Göta 70 3.11.19
1208 2458 » Fredrik Nyström (SWE) IF Göta 75 3.17.50

Ja, Anders måste nog springa i SM-klassen i fortsättningen.

/Lars
Ja riktigt bra tider idag av samtliga... Anders imponerar väldigt och så höll det för Fredrik också kul! Lars springer som en klocka. Va ruskigt jobbigt att inte kunna springa men så är det ibland...

/Thomas
Otroligt bra Anders! �vriga också såklart...
Själv är jag vansinnigt nöjd med 3:17:50. Pers med ca 14 min.

//Frippe
Grattis allihop till bra tider och ett väl genomfört marathon Smile
Nöjd men ändå inte riktigt.
Hade ju siktat på pers igen men det ville sig inte. Fick jobba lite mer mentalt idag jämfört med Sunne. Benen funka och höll jämn fart mest hela tiden men i huvudet var det lite fram och tillbaka om orken fanns eller inte.
Konstigt det där, nåja, under 3 tim i alla fall och känner att det finns mer och plocka fram ur kroppen, kommer kanske fram nästa gång.

Brutalt bra tid av Anders, Grattis, även till Frittes och Frippes pers, härligt kämpat allihopSmile

/LasseSmile
Ja, vet inte om ja haft mer slut ben någon gång än vad jag hade sista halvan idag. Börja gå tungt vid 20 och sen orka ja knappt hänga på någon som sprang om. Får analysera vad som gick snett men men tycker ändå att framförallt första halvan var ett steg framåt mot de senaste tävlingarna. Sprang i klunga med Anders och Fredrik från Hällefors fram till ca 18 km. Hade hört att en grupp med bland annat Isabellah Andersson varit ca 40 meter efter vi ca 5 km och tänkte försöka hänga på där istället, de sprang nog ungefär lika fort som oss mellan 5 och 18km. Men när de kom ikapp så hade jag ingen chans att höja tempot igen och hänga på.

På Norr mälarstrand sprang massa folk om, sen tappa ja inte så många placeringar sista 5 km

Anders får fixa en tid under 2:40 för att komma med i SM klassen men häng med på frankfurt så fixar du detSmile
Ja hade ungefär 30 sek längre tid förra året och då blev det inte SM led idag. Men Anders kommer att komma med på SM resultatlistan ändå idag
Nästan pers Lars-nästa mara fixar du lätt låga 2,50-du tillhör de hårdaste jag känner-endast två veckor sedan du sprang Sunnemaran vilket borde vara tunga ben(vanliga människor)mer vila borde innebära 4-8min bättre tid-Hörs Tis Lars-förmodar att du kör alt b-Hörs Lennart E
Tack ska ni ha. Flöt på väldigt bra fram till 24 då jag kom lite bakom klungan jag hade legat med. Stumma ben och rädsla för kramp gjorde att jag drog ned tempot sist milen. Kunde ösa sista km så helt slut va jag inte. Isabella låg 100 m bakom hela vägen fram till 36 km då hon sprang om. Väldigt kul att springa igår.
Referens-URL:er