Startar en tråd för anmälan till Häljebodaloppet 7km som går av stapeln 6 augusti.
Senaste anmälan är 4 augusti.
Anmäler mig;
Ksen Mona Hallberg-83 IF Göta
Lars eller någon som har behörighet att lägga upp ämnen som "Klistrade ämnen", kan du vara vänlig och flytta upp detta ämne så anmälningarna inte kommer bort bland alla andra rubriker.
Danke, danke!
/Mona
Med mycket stor sannolikhet drar jag mot Häljeboda, ska man ändå träna kan man lika gärna ställa upp där tycker jag, det är ett litet trevligt arrangemang o gemytlig atmosfär. Drar nog från Brunskog, samåkning om det är läge, kul om det blir några.
Häljebodaloppet är ett mycket trevligt lopp som jag tycker fler borde prova på. Krävande bana och trevlig arrangemang. Jag själv väljer att åka till Kongsvinger den helgen för att springa en tuff halvmara i skogen ska bli en kul utmaning speciellt som jag känner att formen är stigande... Men toppad kommer jag inte va...
/Thomas
Anmäler mig:
M40 Lars Olsson -70 IF Göta
Testar det här loppet istället för Brunskogsloppet som känns som att det ligger lite för nära DM 10000m.
/Lasse
Not 1. Denna tävling är inte på "sponsrad-anmälningsavgift-listan" och jag skickar därför inte centralt in anmälan. (Tävlingar som sponsras är markerade med * i vårt tävlingsprogram)
Not 2. Det är ändå trevligt att vi annonserar vilka som åker och alltid kul att höra hur det går och så. Bra initiativ att du la upp en tråd för loppet Mona.
Lycka till,
/Lars
Ett trevligt mysigt lopp med härlig omgivning som börjar med grusväg sedan in på Finnskogsleden med en riktigt saftig uppförsbacke som avslutas med ett bergspris till den som når upp först. Efter det bär det utför och hela vägen upp och ner är det stenigt och rotigt vilka var ganska hala efter gårdagens regn. Ut på grusväg igen för att sedan svänga av in på en skogs-/traktorväg som tog oss tillbaka till första grusvägen igen och målgång. 7,3 km enl. arrangör, 7,46 på klockan.
Formen känns god men var ändå lite småseg innan start (kanske för att man har semester och plötsligt måste gå upp på morgonen?, vad vet jag) även benen var sega med ordentlig träningsvärk i vader efter torsdagsträningen.
�ppnade i 3:41 fart dom 2 första km innan leden och backen som var bra mycket brantare än väntat, fick även gå lite på säkerhet där i halkan, km-tiderna steg med backen till 4:50 och 5:04.
Sedan utför i terräng (4:01) och grusväg (3:53) där benen stretade emot än mer än uppför, fick släppa förbi 3 gubbar där.
In på traktorstigen (4:00) och sedan upplopp/målgång.
Tid 30:50, 8:e plats. Hade sikte på under 30 min så inte helt nöjd.
L-O Gävert 2:a, Anders Frykblom 7:a och Mona vann damklassen. Men deras tider har jag inte riktigt ordning på (klarar ju knappt av att hålla reda på mina egna
)
/Lasse
Det kanske bästa var deltagarantalet, tror runt 55 pers i ett krävande terränglopp långt bort i skogen mot norska gränsen, mycket bra! Tror det var knappt häften förra året. Första tävlingen för mig sedan Sylvesterloppet i Barca i vintras. Hade skamgränsen 35.15 (lika med max en minut sämre än förra årets lopp här). Fick 34.55 och helt ok vilket innebär att budgeterade 42.30 på DM 10.000 ska funka. Om skadeproblem nu kan hållas borta, träningslusten håller i sig så blir det kanske ett försök att knapra mig ner mot dessa 40/10km. Skitsvårt men var ju nära för nåt år sen så...
En första men inte fullständig resultatlista har dykt upp på hemsidan:http://www.haljeboda.se/
Häljebodaloppet 2011
Resultat 2011, herrar:
1. Hans Edvardsson 27.36
2. Lars-Olof Gävert 27.53
3. David Sjögren 28.24
4. Andreas Blomgren 28.53
5. Carl Söderqvist 30.08
6. Gunnar Michold 30.11
7. Anders Frykblom 30.23
8. Lars Olsson 30.50
9. Erik Nordlöf 31.20
10. Jonne Lövkvist 32.06
Resultat 2011, damer:
1. Mona Hallberg 32.28
2. Maria Eriksson 38.29
3. Elin Edvardsson 40.45
4. Tanja Nykonyuk 41.05
5. Jenny Nilsson 41.08
6. Karin Stenebo 41.59
Bra jobbat alla! Själv hade jag en av mina tyngre dagar igår på halvmaran i Kongsvinger. Benen lydde inte alls va helt stum så efter 6 km gav jag upp tävlingen och bara sprang igenom tävlingen kom i mål på 1.27. Men det va en tävling jag varmt kan rekommendera tuff kupering i fin terräng. Får lätta lite på träningen nu så man kommer i rätt fas igen.
/Thomas