IF Götas forum

Full version: Sön 31/7 1000 Skutberget Långpass 36km
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Långpass:2*10500m+1*10000m+1*5000m=36000m
Fokus på långpasset denna vecka(3hårda veckor)- 3 Intervallpass innan långpasset förra veckan-denna vecka endast Tis(sth Ons-Lör)-hoppas på lätta ben Sön-Under 5min/km som gäller(helst fortare)-Hörs Lennart E
Kommer.

Blir väl lagom att man hinner hem till formel 1-loppet kl. 13.30 om vi orkar hålla fartenBig Grin

/LasseSmile
jag försöker komma i mogon men jag kör nog bara 25km
Väder:Vindstilla-35C varmt
Deltagare:Lennart E-Larsa-Tomas J-ICA Lars
Tomas J 18,5km
Larsa 20km
Lennart E 26km
ICA Lars 36km
Mina tider:
1a 10,5km 53min
2a 10,5km 54min
3a 5,2km 25min
Totalt:26,2km 2,12tim-Snitt 5,02min/km
Varmaste passet i år-bra "flyt fart"-Hörs Mån Lennart E
Va tvungen att köra lite tidigare idag så fick köra själv fick ihop 32 km i värmen... Ska försöka komma med på dom gemensamma långpassen snart...

/Thomas
Jag körde triathlon med I2 IF imorse, 750m simning, 20km cykling, 5km löpning. Därefter ett långdistanspass löpning 2 timmar på Skutberget... varmt idag!
Det blev 36,2 km. Totaltid 3.02 tim. Sista milen gick således på 50 min.

Hur gôtt som helst och hoppa i vattnet efteråtBig Grin

Första känslan var att det egentligen gått lite för fort, man borde legat på 5,30-tempo med tanke på marathon-tiderna man gör.
Sen tänkte man att det var ju tävlingsfarten på 6-timmars så det var nog ganska lagomt i alla fall.
Men se där fick man "bannor" av Marie Lövberg (SISU) när man sa så, "tänk på att det var kuperad terräng och väldigt varmt jämfört med våxnäshallen" sa hon.
Jo, så sant. Kunde inte argumentera mot det.
Det lär väl visa sig på intervallerna imorgon.

/LasseSmile
Referens-URL:er