Det blir en förändring i schemat för lördagens träning, (OBS! Godkänt av coachen) då vi samlas vid Våxnäshallen 9.30 för vidare transport till träningsanläggningen. Ta dina sämsta skor, men med bra snörning..
Vi kommer att utgå ifrån Fogdemyrsgatan 101, Stockfallet, vid sopsorteringen ca kl 9.45.
Tung, skonsam, jobbig men kul träning i lågt tempo utlovas!
jag kanske dyker upp också, beror helt på om föräldrarna har tid att skjutsa
/ Anton
Finns det tillgång till skjuts till utgångsplatsen i från våxnäshallen?
skulle gärna åka med i så fall!
Jag dyker upp vid våxnäshallen m stor bil så det finns plats.
/Lars
Möter upp vid Fogdemyrsgatan9.45
Mvh Per V
Anton, Sören, Håkan, jag och Per körde intervallerna på myren.
Myren var lagom djup, fast något kall.
Det tog ca 1:45 för Anton o Sören hela sträckan. Vi andra stanna när de kommit fram, dvs efter 1:45 vi med.
Vilan var 1min.
Vi körde 11st intervaller och avsluta med 3km löpning för att få igång värmen i fötterna igen efteråt.
Bra pass.
/Lars
Sören förvarnade om att vi skulle inte ta de bästa skorna vilket jag inte gjorde. Vag jag själv räknat ut så skulle det givietvis bli blött och lerigt, det jag dock missade var att när det varit frost i natt lär inte vattnet vara mer än någon plussgrad, skulle tippa på +1. Det dröjde inte länge föränn fötterna var bortdomnade, efter 11 turer fram och tillbaka så skulle vi ta en joggtur och jogga ned, fötterna var som isklumpar och man kände bara att man stampade i backen, och sedan förstod jag varför det kallas för "Myr" pass. När värmen/blodet sakta kom tillbaka till tårna så vet nog de flesta hur det känns, ja just det som en massa rödmyror som biter en!
Bra pass i alla fall tycker jag
TRevlig helg alla