IF Götas forum

Full version: Träning Tis 24/1 1730 Wåxnäshallen
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
10000m MP på programmet
tänker köra strax under 4min/km typ 3,57-3.59min/km dvs ca 39,30
Hörs tis Lennart E
Hakar nog på i samma fart som Lennart.

Om man vill göra det lite enklare så kör gärna 2x4000m p=4'.
/Lars
Dyker också eventuellt upp om kroppen känns bra.

Har kommit igång med träningen igen efter ett lite längre uppehåll. Kör i samma fart som Lennart & Lars

/Thomas
Det är tänkt att vi skall köra inne i hallen, kollar bara så jag har rätt klader om jag hinner till träningen.
Mvh Per V
Ja, inne i hallen.
Själv tänker jag köra alt nr 2...
Just hemkommen från att ha hämtat min sambos två töser på Arlanda.
Får tyvärr hoppa över träningen i kväll.
Mvh Per V
Anders, Fredrik N, Thomas Ju, Fredik E, Lasse, jag, Lennart, Denny (edit), Johan,Daniel, Håkan, Niklas och Ellinor körde 50 varv.

Att köra 10000m i jämn fart är inget jag själv kommit på. Det är ett pass som Lennart, mfl kört för att lite kolla formen och köra kvalitet när vädret varit dåligt ute.

Jag tycker det är ett bra pass att köra för att på vintern lite se hur det går att springa non-stop. Dvs ett pass utan vilopauser. Det ger en en lite bättre känsla för vart man står om man skulle springa ett längre lopp i kortbyxor och bra underlag - något man inte normalt får till på vintern.

Farten ska vara tillräckligt snabb så att det ger trötthet, men inget maxförsök. Känslan får känna vart man ligger till formmässigt.

Lennart, Johan, Lasse och jag gick ihop i en klunga efter 3000m. Fredrik E hade dragit iväg och runda ikapp oss 8000m.

Lennart skötte tidtagningen. Personligen hade jag glömt klockan hemma.
De sista 4 km
3:50 Lars
3:52 Lennart
7:30 Lasse drar

Sluttid ca 38:30

Känsla: 4
Bra formkoll-38,46 med "massor" krafter kvar-varit lite orolig för orken efter alla korta intervaller men kändes bättre än på mycket länge-
övrigt:Johan nytt pers 38,40
Fredrik E okörd 38,10!!Strålande
ICA Lars typ 30blankt sista 200m!!
Rudner på väg tillbaka -strax över 36min 9km strålande
Hörs Lennart E
Va riktig skoj att vara tillbaka och träna med Göta igår igen va ett tag sen sist.

Förvånad över att formen är så god efter ett halvår utan riktigt träning.

Startade lugnt och första 5 km gick på 19.18 andra på 18.32 och i mål på 37.50

/Thomas
Sidor: 1 2
Referens-URL:er