Strålande av Lars/Mona-Pers på 800m(2,14) Tis för att sedan slakta rekordet med 5km!!tyckte Lars var stark redan på SISU tiden men sedan "Göta tog hand om dig"persen bara slaktas-detta vid 42år ålder!!-"korta intervaller bättre än ryktet"-
Mona Strålande 73km(300m från SVR)-Marathon som gäller Mona-3,18 inomhus med 160min kvar att springa-lätt under 2,50 STH=topp 8_10 plac-Kör hårt -Hörs Lennart e
Tack Lennart
Håller med dig att dom korta intervallerna har funkat bra på mig. Dels starkare ben och framförallt mindre rädd för farten, uthålligheten får vi på dom långa lördags-intervallerna + något långpass då och då. Härlig mix med ett härligt gäng och härlig tränare. Stortrivs
Precis som dom snabbaste marorna man gjort har känts lättast/enklast var det samma nu. Aldrig har 6-timmars känts så kort/enkelt. Började ta emot först efter drygt 5 timmar dels för att man visste att man lätt skulle nå målen man satt upp + en ganska trygg ledning gjorde att man blev lite "omotiverad" att hålla farten uppe.
Publikstödet och mat-/dryck-supporten från er Götister och inte minst Lundegård´s speaker-pepping gjorde att man bet ihop och puschade på ända in i mål.
Tack till er alla för fin draghjälp genom hela loppet.
/Lasse
PS. Lycka till idag ni som springer 1500 m
Tack!:-)
�r riktigt nöjd och stolt över mitt nya svenska rekord, tvåa genom tiderna! En bra debut på 6-timmars efter att aldrig sprungit längre än Lidingöloppet på tävling. Kändes rätt så lätt de första 2,5 timmarna förutom några blånaglar och blåsor under fötterna. Hade en ordentlig svacka efter varvbytet, men kom tillbaka och fick upp tempot tillslut. Grämer mig över att jag var tvungen att uppsöka toaletten efter 5timmar, hade tagit utomhusrekordet annars! Men tar det till hösten istället!;-)
Vill tacka Leif som sprang omkring på innerplan och från "kaloribordet" och hejade på mig, André som höll koll på varvtiderna och alla ni andra som hejade! Både Johan och Lars gjorde ett riktigt bra jobb som speaker! Och Dan klockren DJ som vanligt!:-)
Kanske blir landslagsläger till helgen och vem vet vart det slutar..spännande!
�r huvva imponerad av Lasse som gjorde ett riktigt kanonlopp! Har redan pratat en del men tål att sägas igen, stort GRATTIS till din utklassningsseger. Du är grym!-)
/Mona
Tack Mona!
Kan dock inte mäta mig mot dig som slaktar svenka rekordet på första försöket och bara är ett snabbt toabesök från totalrekordet, fantastiskt.
Var ju själv kissnödig men det gick över efter halva loppet ungefär men gud vad gott det var att gå på toa sen
Kvalade också in till landslagslägret och har tackat ja till det. Hoppas verkligen du kommer loss och kan bli med.
/Lasse
Lennart vad jag har läst så kör jonas buud inga intervaller överhuvud taget.kanske
nåt att fundera över då han har gjort några hyfsade lång lopp.
M.V.H
Anders
Väntar samtal från Jonas Buud ikväll. Ska få hjälp med träningsupplägg inför min fortsättning utefter hur han tränar. Sedan vet jag alla hemligheter ;-)
Enormt inponerad av både monas o lasses prestationer grattis båda två ni e gryma
Väntar samtal från Jonas Buud ikväll. Ska få hjälp med träningsupplägg inför min fortsättning utefter hur han tränar. Sedan vet jag alla hemligheter ;-)
Jonas har inga hemligheter...bara att springa långt och länge..!
Ha det så kul på lägret i helgen Lasse. Du får rapportera på forum. Och framförallt tipsa de andra om FSNU, Vo2 3x5x2' p=45'' sp=2', etc :-)
Kostnad för läger tar Johan ur Götas utbildning/landslag budget. Sedan får du återkomma om du har något övrigt till K-M/mig.
/Lars