IF Götas forum

Full version: IF Göta Långdistans Elit
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Bra!

Jo, Lasse:
Om du vill så kan så kan du haka på mötet imorn. Jag tänker på om du har ambitioner som ultradistanslöpare.

Har föresten själv inga elitplaner även om jag ska försöka bli bättre-och-bättre.
/Lars
Hade varit intressant men jobbar till kl 17 (kan nog inte komma loss tidigare), får höra i efterhand vad som blir sagt.

/LasseSmile
IF Göta kommer att via Johan att presentera alla löpgrupperna för pressen, från nybörjargruppen (som än så länge saknar ledare) till elitgruppen.
Därför vill jag och P-A att ni som vet med er att ni borde tillhöra elitgruppen hör av er till mig (076-8284489) eller P-A (070-42516679).

Gränserna enligt http://www.howardgrubb.co.uk/athletics/wmalookup06.html och age performance % är alltså för senior (18-34) 80% och för veteran 85%.

De som är klara är:
André Rangelind
Anders Eriksson
Per Jung
L-O Gävert (om han nu inte ska tävla för Set Sail)
Sören Persson
P-A Ottersten

Dessutom är Lasse O med som ultralöpare.

G Grahn Skrev:
Måste höra om jag hajar detta age grading program; Om jag matar in 53 bast, road 10km och en tid 39,45, ja jag tror faktiskt det är möjligt! faktorn blir 85,36 och age graded result 33,29, som mitt pers..?! Räknär/tänker jag rätt?
Tycker åldersfaktorn verkar "snäll" men protesterar inte om det stämmer! Kul att kunna persa om än i teorins värld...

Gunnar, jag tror att du och en del andra har knappat in på fel sätt.
Enligt vad jag har förstått ska man skriva in (i ditt fall) 39:45 och läsa av värdet som står efter "Age-performance %:".
I ditt fall ska du göra en tid på minst 36,17 på 10km för att komma över 85%.
Om jag nu har fattat detta rätt.

Leif Sjöström Skrev:

G Grahn Skrev:
Måste höra om jag hajar detta age grading program; Om jag matar in 53 bast, road 10km och en tid 39,45, ja jag tror faktiskt det är möjligt! faktorn blir 85,36 och age graded result 33,29, som mitt pers..?! Räknär/tänker jag rätt?
Tycker åldersfaktorn verkar "snäll" men protesterar inte om det stämmer! Kul att kunna persa om än i teorins värld...

Gunnar, jag tror att du och en del andra har knappat in på fel sätt.
Enligt vad jag har förstått ska man skriva in (i ditt fall) 39:45 och läsa av värdet som står efter "Age-performance %:".
I ditt fall ska du göra en tid på minst 36,17 på 10km för att komma över 85%.
Om jag nu har fattat detta rätt.

Nja..jag får det till att 37.00 gäller för 85%. Mata in Age (53), Age-performance % 85% och klicka på Result, så får du den tiden som gäller i Time/distance/height. Observera att tiden ska, som Leif gör, skrivas med kolon.

Jag tror vi är ute efter lite olika saker, det som jag jagar är en översatt tid sett till ålder och vilken åldersfaktor för det som gäller. Trodde att 0,8536 för 53 år var för mesigt, men har kollat i Kaukos gamla resultat från forntiden där han hade med detta och det stämmer nog. Det ger ett age-performance på 78,67.
Kan dock tycka att om jag idag skulle snudda vid mina pers för 25 år sedan...hmm...34 blankt ungefär idag vid 39.59, jag är mycket latare med träningen idag eller så åldras jag värdigt! Att komma upp i nivån för Götas elitgrupp?! Kunnande och ambitionsnivå ljusår därifrån, men jäkla bra kalkylator, kolon ska man ha det missade jag förut.
Sidor: 1 2
Referens-URL:er