IF Götas forum

Full version: Mjölksyratröskeltest
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Har köpt in Laktatmätare och stickor till oss.
http://www.lactate.com/lactate_plus_anal...mAodcSZqZQ

Det som är bra med denna är att den ger snabbt provsvar (13-15s). Det betyder att vi kan köra tester under intervaller.

Men först så vill jag att, de som vill, ska kunna kolla sin tröskelnivå i en mer labmässig miljö.

Vi kör det inte på löpband utan vi gör det på bana (hallen). Egentligen en bra miljö, förutom att man själv får ha koll på fart.

Testet går till så att vi springer 1000-1200m lopp på banan i stegrande fart och mäter av puls och mjölksyranivå efter varje sträcka/fart. Vi kör den i grupper av 2-3 pers. Och då med löpare som är likvärdiga. Jag delar in och föreslår tid/grupp.

Typsk stegring kan vara
1 1000m 3:55
2 1000m 3:45
3 1000m 3:40
4 1000m 3:35
5 1000m 3:30 (Om mjölksyra är mindre en 5 mmol/L på 4an)

Anmäl dig här om du vill vara med.

Vi kör några tester på lördag 17/3 och några tester på tisdag 20/3. - Om jag fått hem mätaren tills dess (Lördag kan bli tajt).

/Lars
Jag är gärna med på detta test, kan inte på lördag, men tisdag 20/3 skulle gå bra.

Mvh
Denny
Jag vill också vara med! På tisdag 20/3 (borta på lördag).
Anmäler mig själv. Kan båda dagarna.

Not.
Beroende på antal intresserade och möjliga tider så lägger jag sedan in ett reservtillfälle.
Jag vill få till testet innan Startmilen därför stressar jag på lite. Baktanken är att jag vill följa upp det en gång till innan sommaren och då typ 10 veckor efter första testet.

/Lars
Jag är också intresserad, kan nog båda dagarna men kan även vänta till ett senare tillfälle.

/Magnus
Jag är intresserad. Kan på tisdag!/ Emma
Jag vill också göra mjölksyretestet och jag kan göra det på Lördag.
Skulle va intressant att kolla detta. Kan på lördag.

/Anders
Vill gärna testa.
Kan tisdag, jobbar på lördag.

/LasseSmile
Är också intresserad, men innebär det att vi kör inne i morgon lördag?
Mvh Per
Sidor: 1 2 3
Referens-URL:er