IF Götas forum

Full version: Intervaller lö 8/11
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
LT/MP 8/10x4' p=1'
Valbart om man vill köra 8 eller 10 4-minutare

Samling 09.30 Våxnäshallen.

/Lars
Vi var ett riktigt stort gäng som höll mycket god fart på I2. Vi dela upp oss i 2 grupper under själva intervallen.

Grupp A (8st):
Henrik, Arne (avbröt efter 3 pga skenande puls), Tor(ängen), David, Adam, Daniel, Sören och Jag
Fart 3:20-3:40/km
Daniel eller nån annan kan ni posta data. Själv så låg min pulsklocka inkl dator på resturang Pitchers.

Grupp B (?):
Pia, Mats, Axel, Thomas, Björn, Anders, Sara, Peter E, Allan, mfl (missar nog nåt namn här)

Som sagt, ett riktigt bra pass i perfekt löpväder och mjukt underlag.

Känsla: 4 (Jag hade krafter kvar, men ville inte pressa det sista pga skada h-hälsena/vad. Skadan uppkom på samma pass för 2 veckor sedan, men nu är det mycket bättre.)

Samma pass i repris nästa lördag.
/Lars
PS. Datorryggsäcken var omhändertagen på Pithers. Nu är dan gjord. DS.
Ja det kändes rätt bra idag. Jag tror jag lyckades rätt bra att ligga på mjölksyratröskel. Släppte Henrik, Ola och Adam en bit framför de flästa intervallerna. Spring de flästa intervaller ungefär samma tempo som David och Sören.

Ca hälften av de 10 st 4 min intervallerna höll jag 3:25-3:27 tempo och rästen några sek långsammare per km. Blev rätt trött de sista intervallerna och sista gick långsammast för mig i 3:41 tempo.
Referens-URL:er