IF Götas forum

Full version: Resultat Harsprånget
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Jag, Dan och K-M tog en sväng förbi målet och hämta ut lagpriset.

Vinnarna var ....

IF Göta Lag 2

- Va, vann lag 2? Vi är ju med i lag ett

Vi tog (ändå) emot blommor och 5 pokaler med ett leende och folkets jubel.
Blommorna behöll vi, men pokalerna får vi (väl) dela ut under högtidliga former på Julfesten.

/Lars
Mellantider:
- Jag såg vid 1km-skylten att jag inte fått igång klockan och starta den då så mina tider är från km 1-6.

Distans Tid Etapptid Etapptempo Medelpuls Slutpuls
1,00 3:27 3:27 3:27 172 (91%) 174 (93%)
2,00 7:03 3:36 3:36 175 (93%) 176 (93%)
3,00 10:46 3:43 3:43 176 (94%) 177 (94%)
4,00 14:34 3:48 3:48 176 (94%) 176 (94%)
5,00 18:04 3:29 3:29 179 (95%) 186 (99%)
5,06 18:15 0:10 2:53 187 (99%) 186 (99%) - Spurtar ifrån Lasse och K-M på slutet. Tyvärr så hade Jonas Johansson (3a) fått ett lite för stort försprång.

Känsla: 4 (Det kändes inte lättt, men jag hade inga större svackor och jag är nöjd med farten. Speciellt med tanke på värmen)

/Lars
Himla kul igår! Riktig folkfest i Kristinehamn. Jätteroligt att få träffa er alla! Och så förtar det ju inte stämningen att det råkar vara lag 2 som vann... (YES!) :-)

Tack ännu en gång till Larsa som fixade linnet! Vi ses på Woodjoggen.

/mats
Håller med, riktigt kul och trevligt igår.
Hoppas det kommer upp resultat snart, känns som det blev så jämt mellan lagen som befarat, borde röra sig om sekundstridSmile Härligt jobbat allihop i båda lagen. (Speciellt vi i lag 2 Wink )

Ganska skönt formbesked gällande farten och inga svackor för mig heller, men trivs ju i värme och em/kvällar.
Får se hur uthålligheten sitter i på stockholm-maran nästa helg.

/LasseSmile

SISU-Lars Skrev:
Håller med, riktigt kul och trevligt igår.
Hoppas det kommer upp resultat snart, känns som det blev så jämt mellan lagen som befarat, borde röra sig om sekundstridSmile Härligt jobbat allihop i båda lagen. (Speciellt vi i lag 2 Wink )

Ganska skönt formbesked gällande farten och inga svackor för mig heller, men trivs ju i värme och em/kvällar.
Får se hur uthålligheten sitter i på stockholm-maran nästa helg.

/LasseSmile

http://nwt.se/sport/lokal_sport/nkp-spor...113381.ece

Efter en liten bearbetning i excel: Enligt officiella resultaten är skillnaden 41 sekunder mellan lagen. Kul att lagen var så jämna!

Mats S Skrev:
Efter en liten bearbetning i excel: Enligt officiella resultaten är skillnaden 41 sekunder mellan lagen. Kul att lagen var så jämna!

Inkluderar ovanstående beräkning alla 5 lagmedlemmars tider eller bara de 4 bästa tiderna? Vore intressant att se vad som skiljer lagen om man räknar in alla men jag hittar inte Larsa i resultatlistan?

Endast de fyra tiderna som räknas i lagtävlingen.

/mats
Ja det är mycket prestige här:-)
Jag själv är också sugen på att se uträkningen. Klistra in datat.
- Kan det stämma?
- När får vi revanch?

Helt fantastiskt att det var så jämnt och ovisst!
/Lars
Ser man mano-a-mano så är vi varannan resultatmässigt från de två lagen. Självklart måste vi ta denna kamp om äran vidare och ta en match till mellan lagen. Smile

Lag 2 min sek
Leif Sjöström 21 32
Lars Olsson 21 43
Mats Söder 21 53
Leif Helgman 22 13

Totalt 85 141

Lag 1 min sek
Lars Lundegård 21 39
Karl Martin Nordling 21 45
Fredrik Eriksson 21 57
Lennart Eriksson 22 41

Totalt 85 182