IF Götas forum

Full version: Intervall lö 15/12
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
2012-12-15 Lö MP 10x6' p=1' alt SNU, samling Våxnäshallen 9:30

Jag kommer och väljer alt SNU inomhus!
Kommer. Kör ute. Kommmer dock att dra ner lite på fart/antal pga att det är en vilovecka för mig.

Not. SNU (ospecad) har nackdelen att det tajmar lite dåligt med passen runtikring.
Det är FSNU tisdag och sedan ett 1000m lopp på lördagen. Och om man vill prestera bra på lördagens 1000m så är det inte riktigt optimalt.
Brasklappen gäller endast om man kör alla dessa snabba pass/lopp.

Ses,
/Lars
Förlag på SNU-pass.

SNU 10x150m p?2'.

/Lars
Ok, om man vill prestera på topp nästa lördag, hur ska man lägga upp veckan då? Och vad ska man köra imorgon?
Svårt med allmänt råd, men generellt sätt så är det att inte träna ner sig och att inte köra för lugnt.

Du har ju kört otrolig bra och hårt på slutet så det är bara att köra lite mindre imorgon. Sedan göra ett bra tisdagspass uppföljt med superlopp på lördag.

Jag skulle föreslå 6x6' p=1' med oss andra ute. Eller 5x600m p=400m jogg inne.
Dvs ett lite lättare pass.
Dagens inomhusintervaller- 6 x 1600m genomfördes i en liten klunga bestående av två löpare (Lennart + undertecknad) i hyfsat och jämt tempo.
6:13.9
6:07.5
6:18.7
6:10.5
6:08.2
5:49:2
Ja, det blev lite splittrat och olika typer av pass denna snöiga lördag.

Tobias, jag och Lasse körde MP-intervaller (MP 7x6' p=1') i snöovädret.

Vi hade flyt iom att det ivar springbart där på fm. På em så var det för mycket snö för att köra kvalitet.

Enligt Tobias så höll vi ~4.15/km-fart på intervallerna. - Får ses som riktigt bra med tanke på underlag och väder.

/Lars
Referens-URL:er