IF Götas forum

Full version: Intervall lö 2/3
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
På lördag blir det SD20, samling Våxnäshallen 9:30.

En enkel 20min SnabbDistans.

Hoppas och räknar med att det är bart ute.
Är det snöigt/halt så kör vi inne i hallen. Men förhoppningsvis så ska vi slippa köra i hallen. Det finns vissa probem med krock med sådan "fall-back". Se nedan.

-- Från Johan E --
Lite att ta hänsyn till ffa på helgerna. Jag har tidigare nämnt besöket av Lidköping nu till helgen.

Nästa helg 9-10 mars kommer vi ha ett spjutgäng på besök. De har träning lördag 10-12 och 14-17 samt söndag 10-12.
På lördagen mellan 10-12 kommer biomekanisk filmning att pågå i den bortre kurvan. Under den tiden går det alltså inte att springa hela varv på rundbanan men 150 meter är ok. I övrigt ska träning kunna ske som vanligt den helgen!
---

/Lars
Jag kommer!
Viktigt!

Någon som vet vart det är bart?
Sprang och halka nu ikväll på cykelbanor. Jag hittar inget bra ställe.

- Ta med kläder för inne också.
Ses,
/Lars
Ringvägen på Råtorp är isfri (dvs från gamla blomsteraffären bort förbi Älvåker). Cirka 3 km till vänding borta vid golfbanan. Solen har kommit åt hela veckan.
Vi kör enligt K-Ms förslag.

Skeptisk, :-)
/Lars
Dagen började med en bil som inte ville starta på morgonen, sedan full fart på jobbet utan riktig lunch.
Hem, ett äpple, vatten + dopning i form av kaffe och kaka, byta om och iväg ut innan det blev mörkt. Phuu. Nåja, förutsättningarna kan ju inte alltid vara de bästa.
Taktisk lång uppvärmning (6km) längs färjestadsidan till skårebron (räknade med att slippa allt för mycket motvind på tillbakavägen).
Över bron och så igång råtorpssidan ner mot stan.
Ville hålla åtminstone under 4min/km gärna ner mot 3:45.
Höll mig strax under 3:50-fart första 3km sedan började energin tryta för att sista km få håll-känningar.

Snittfarten blev 3:55/km med småbesvärligt underlag vissa bitar.
Gick nog ut lite för hårt mot dagsformen, tappade fart i slutet och fick kriga för att inte falla igenom.

/LasseSmile
Referens-URL:er