IF Götas forum

Full version: Resulttatävling 1500m lördag 10/1
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Notis om rekordet i NWT idag. Tyvärr så kom inte mina kommentarer om M40 med.
/Lars
Tack för ett bra träningspass. Alla imponerar grymt på mig. Alltid lika inspirerande att träna med er.
Vi ses på tisdag // L-O
Pias o Henriks analys av 1500-loppet:

Ã?rnieGebreselasi:
Lite svår att analysera... men det har framkommit fakta från ytterst opålitliga källor (läs SmurfLeif) som säger att han sprang på den blå banan samt genade över höjdhoppsbanan och kulringen, vilket förklarar det utomordentligt goda resultatet för en gubbe över trettio...

Sir Väs: Måste ha fastnat i startblocken då hans obligatoriska startvarv på 20 sekunder förbyttes till ett 45 sekundersvarv. Dock bra att lyckas slingrade sig förbi Skogsmulle på mållinjen.
Skogsmulle: När han insåg att det var 1500m och inte det kommande 6-timmarsloppet fick han äntligen lite fart under pjäxorna.

SmurfLeif: Sprang nog bara 1300m! Lite för bra tid annars för en otränad enbent gubbe med stödstrumpa.

LasseLundenörd: �gnade förmodligen loppet åt att analysera sin pulskurva och träningsplanering, vilket troligtvis kostade några sekunder.

FinnPäter: Visade med kraft att den finska sisun endast är en myt då det var hela 5 svenskar som klämde finnen.

Lennart Juhlin: Efter att noga ha studerat gammal statistik insåg han att han inte hade några som helst möjligheter att springa under 4.44 vilket han just därför heller inte gjorde.

Kallekula: Startade som skjuten ur en kanon men rullade till slut i knapp styrfart över mållinjen ytterst nära tantstryk...

Dundermusen: Nyktrade till först med två varv kvar att springa...

Fångvaktarn: Tappade sina nycklar med ett par varv kvar och fick vända och hämta upp dom vilket kostade försmädliga tiondelar + tantstryk!

NalleBjörn: När han väl förstod vilket håll han skulle springa åt lufsade han på ensam i sin egen takt, vilken dock var aningen för långsam.

Fröken Ur: Hittade som vanligt farten först vid klockringningen...

StimDan: Tyckte som alltid att det var så roligt att springa så han utnyttjade tiden maximalt så att Kauko till slut fick plocka honom av banan.

DurasellBrånn: DNS är aldrig bra...men gjorde ett ypperligt jobb som entusiastisk assistent till Kauko!
Jmf mot Ã?rebroarna.
http://veteran.friidrott.se/resultat/200...orebro.htm

En M40 som klämde sig före både mig och Leif. - Den ska vi ta sen.
Sen har vi (jag och Leif alltså) en RW-redaktör och fd programledare efter oss, vilket känns bra.
Redaktörn och Forsberg måste Lennart/Peter sen ta. (Misstänker dock att de inte törts ställa upp på IVSM.)
Tauno slår Axel, men Tauno är för gammal för M50.
/Lars
Sidor: 1 2 3
Referens-URL:er