IF Götas forum

Full version: Veteran-SM i femkamp 7/9
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Jag har anmält mig till Veteran-SM i femkamp i Katrineholm den 9:e september om någon mot förmodan vill hänga på, det finns plats i bilen iaf!

Grenarna för män är längd, spjut, 200m, diskus och 1500m d.v.s. inte alltför komplicerat. Smile

Inbjudan

Senaste ordinarie anmälningsdag är nu på torsdag den 29:e augusti men det går även att efteranmäla sig på plats.

Förra årets resultat hittar ni här.
Bra Magnus. Jag tror det kan bli bra resultat för dig på denna.

Anmälningsavgiften får du ta själv. Vi har lyckats med målet att spendera våra pengar på anmälningsavgifter o dyl så vi ransonerar lite på slutet.
Terräng-DM, Tjurruset, Åstadsloppet och Julfesten har vi tagit höjd för.
/Lars
Grattis Magnus till SM-guldet i femkamp!

http://www3.idrottonline.se/ImageVaultFi...lutlig.PDF
Tack Sören!

Mest nöjd med 200m-loppet idag där det blev ett överraskande pers med tiden 26,36 (första gången under 27 s). Längd och spjut var väl ok men jag hade hoppats på lite bättre resultat där. Skippade sista hoppet i längd eftersom jag kände mig lite öm i foten efter andra och jag trodde inte det skulle bli så mycket längre iaf. I diskus visste jag inte alls vad jag kunde förvänta mig men jag hoppades väl komma över 20m åtminstone och det gjorde jag, här finns det dock lite förbättringspotential. Jag hade sen räknat med att jag skulle ligga trea inför 1500m och bli tvungen att ta igen poäng där men när det visade sig att jag låg tvåa med bara 11p upp till ettan och ca 60p ner till trean så försvann den lilla motivation jag hade för att pressa mig för jag visste att jag var den snabbaste i klassen (med ganska god marginal). Och det var rätt skönt att slippa köra max för jag led rätt mycket av värmen idag, en hel dag i solen utan skugga var jobbigt och jag fick sitta med en blöt handduk på huvudet för att kyla ner mig. Vi sprang tillsammans med M40-50 men det var ingen som hade några ambitioner att springa så mycket snabbare än 5 min så jag tog täten från start iaf och höll sen ett jämt tempo hela loppet med ett lite snabbare sista varv och kom i mål strax under 5 min vilket räckte för att ta en klar seger.
Ja. 200ingen var riktigt bra. Bra genomförd 5-kamp,
/Lar
kul torsten-200m låga 26 fantastiskt bra-till vinterträningen änn mer renodlad medeldistans för dig-får hänga på med sören lite mer-under 2,50 1000m realistisk med sådan speed-hörs tis lennart e
Referens-URL:er