IF Götas forum

Full version: Tjurruset
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Hej Alla
Ni har nu 11 deltagare i Tjurruset.
Vill ni coacha ert lag, eller skall vi bara ta de 6 första i lag 1
2172 Lövberg, Marie Dam IF Göta Långdistans
2171 Nilsson, Staffan Herr IF Göta Långdistans
2170 Brandt, Dan Herr IF Göta Långdistans
2169 Eriksson, Fredrik Herr IF Göta Långdistans
2168 Lundegård, Lars Herr IF Göta Långdistans
1819 Örnberg, Linnéa Dam IF Göta Långdistans
1818 Lindqvist, Johan Herr IF Göta Långdistans
1811 Svedberg, Viktor Herr IF Göta Långdistans
1810 Spännar, Pontus Herr IF Göta Långdistans
1636 Ohlsson, Henrik Herr IF Göta Långdistans
1702 Klockare, Ellinor Dam IF Göta Långdistans

Häls Simon
Malcolm kommer skicka in en lagfördelning. Två jämna lag som skall kämpa mot varandra är tanken.
/Lars
Här är lagindelningen som Lundegård och jag har diskuterat fram.

Två jämna lag på pappret i alla fall. Smile

1636 Ohlsson, Henrik Herr IF Göta Långdistans 1
1819 Örnberg, Linnéa Dam IF Göta Långdistans 1
2169 Eriksson, Fredrik Herr IF Göta Långdistans 1
2168 Lundegård, Lars Herr IF Göta Långdistans 1
2171 Nilsson, Staffan Herr IF Göta Långdistans 1
2170 Brandt, Dan Herr IF Göta Långdistans 1

1818 Lindqvist, Johan Herr IF Göta Långdistans 2
1811 Svedberg, Viktor Herr IF Göta Långdistans 2
1810 Spännar, Pontus Herr IF Göta Långdistans 2
1702 Klockare, Ellinor Dam IF Göta Långdistans 2
1527 Olsson, Lars Herr IF Göta Långdistans 2
1526 Olsson, Ylva Dam IF Göta Långdistans 2

/Malcolm
Hej Malcom!
Ja är redan med i ett lag som Andre har satt ihop, så lag 1 får tyvärr klara sig utan stor stjärnan Tongue
Tjurruset
Ett härligt tjurrus, men ...
sprang fel.
Efter 2,5km så kom vi ut på en gruscykelväg och svängde vänster. Jag är väl på typ 50e plats. Möter då de med placering 20-50 som vänt. Vänder tillbaka och där vi svängde vänster så kör vi nu rakt (hade varit höger annars, eftersom vi bara trodde att vi svängt åt fel håll i den koersningen). Springer längs grussykelbanana och jag förstår att de i täten springer efter morgonens Karlstad XC (mtb) bana.
OJ! här springer vi i, vad jag vet placering 20-80, och har hela Tjurusets 2500 löpare på väg helt åt skogen. Eller snarare sagt Sörmon, för det är ditut Karstad XC går. Ger upp att springa efter dem med placering 20-50 och säger till dem jag är med att - Detta är fel vi vänder hemåt!. Som tur är så hade vi inte 2500 löpare med oss. det var nog "bara" 60+ löpare.

Strular ytterligare för att komma in på banan. Nu bland de sista. Min sväng var 4km extra.
Men passar på att njuta av loppet och den fina banan. Hejar på medtävlare och springer om där det går. Ingen mening att hetsa upp sig eller sprida dålig stämning. Detta är ju bara precis sånt som kan hända på såna här lopp.

Känsla: 3+

Min bana hittar ni här: http://www.funbeat.se/training/show.aspx...D=31875754
----
Hur gick det för er andra? Lasse var med och snurra där ute. Stefan T mötte jag också.
Hur gick det för laget?
Sprang också fel och fick vända tillbaka genom skogen.... Hade annars ett bra lopp, kul som alltid! /Ellinor
Håller helt och hållet med Lundegård, fick också ihop drygt 4 km extra (tyckte 1 mil var för kort). Jätterolig bana annars när man väl kom rätt igen med ganska få flaskhalsar ändå så det gick att hålla hyfsad fart för det mesta och njuta och heja på medlöpare+publik.

/LasseSmile
Sprang med min dotter-vilse förmodligen samma ställe-sånt man får räkna med-vill man springa fort/rätt spring bana-Dottern Emilia född 01 fick tiden 1,13/ riktigt bra- plac 38-till höst/vinter tränar hon med gubbarna-10km nedåt 44min redan nu-hörs lennart e

lundegard Skrev:
Tjurruset
Ett härligt tjurrus, men ...
sprang fel.
Efter 2,5km så kom vi ut på en gruscykelväg och svängde vänster. Jag är väl på typ 50e plats. Möter då de med placering 20-50 som vänt. Vänder tillbaka och där vi svängde vänster så kör vi nu rakt (hade varit höger annars, eftersom vi bara trodde att vi svängt åt fel håll i den koersningen). Springer längs grussykelbanana och jag förstår att de i täten springer efter morgonens Karlstad XC (mtb) bana.
OJ! här springer vi i, vad jag vet placering 20-80, och har hela Tjurusets 2500 löpare på väg helt åt skogen. Eller snarare sagt Sörmon, för det är ditut Karstad XC går. Ger upp att springa efter dem med placering 20-50 och säger till dem jag är med att - Detta är fel vi vänder hemåt!. Som tur är så hade vi inte 2500 löpare med oss. det var nog "bara" 60+ löpare.

Strular ytterligare för att komma in på banan. Nu bland de sista. Min sväng var 4km extra.
Men passar på att njuta av loppet och den fina banan. Hejar på medtävlare och springer om där det går. Ingen mening att hetsa upp sig eller sprida dålig stämning. Detta är ju bara precis sånt som kan hända på såna här lopp.

Känsla: 3+

Min bana hittar ni här: http://www.funbeat.se/training/show.aspx...D=31875754
----
Hur gick det för er andra? Lasse var med och snurra där ute. Stefan T mötte jag också.
Hur gick det för laget?

Såg att du sprang fel Lars, mycket tråkigt att detta hände, jag förstår bara inte hur det kunde hända då dom ca:20 första sprang rätt och nästa 2000 löpare följde också banmarkeringarna, jag tror att jag vet var det var och skulle gärna vilja veta hur det gick till? Jag kom strax efter och hade kamera med mig och
filmade hela loppet och kan se på filmen att det är dubbla heldragna band hela vägen förutom där detta skall ha hänt där det står en funktionär och håller i ena sidans band. Bra att du inte kritiserar dom som har snitslat banan, dom har gjort ett perfekt jobb. Det var dessutom 3st löpare av olika klass som provsprang banan några timmar innan start och dom hade inga som helst problem att hitta runt.
Mvh Torbjörn.
Sidor: 1 2
Referens-URL:er