Joggar "prat" till Skutberget,4 block 10min vardera, joggar tillsammans 2km efter varje block.Springer på 10km motionsspår forsätter på 7,5km träningsspår.Summa mängd ca 17,5km Terräng: Asfalt ca 8,5km: Totalen blir 26km.Jag kommer att springa Långpass varje Sön kl 10 utgång Wåxnäshallen.Vid snö gäller asfalt annars Skutberget eller I2 området.
Jag hänger med det va roligt men jobbigt som attan. Dan
Känner mig sliten,därför ett riktigt myspass ca 75min.Springer vid I2.
4 block 10min blir ju ungefär samma träning som undern lördagens intervaller.
Myspass.... Ã?r det typ 6 min tempo eller?
Bara lugn distans 5min/km i 75min.Inga block bara mys.Förra Sön gick riktigt bra med mina mått.Varje 10min block snittade jag 4min/km.Vi var ute ca 150min.Tränat varje dag sedan förra Fre 9/1.Väldigt sliten tufft pass även idag Lör 17/1.
Ja jag kör nog också rätt lungt i morn. Tror mina 7 ggr 10 min idag sitter lite i bena i morn.
Ungefär som mig då, hade helvila senast ons 6e men ta nog helvila på måndag.
Lugn Distans ,sprang 130min.Vädret var kallt,blåsigt kan ej bli värre.Skönt att vara kvitt ryggont och slippa voltaren.(just nu)Nästa Sön inget långpass för min del(Tävling).Tuffare långpass framöver men fortfarande lugnt första 60min.Normalt långpass ska farten vara 1-2min långsammare än tänkt Marathon.Farten ska öka succesivd under passet,aldrig fortare än tänkt Marathonfart.Efterhand ökas mängden på långpasset(30-35km)aldrig fart.Lycka till med den underbara Marathonträningen framöver.Lennart E