IF Götas forum

Full version: Intervaller tis 13/1
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Ja vi tyckte att 5:30 tempo vart lite för långsamt långpasstempo så jag och Henrik höll istället 4:50 till 5 tempo i början vilket visst var på tok för snabbt för de andra.
Lennart:
Jag håller inte med om "Detta forum börjar att likna ett dagis". Din förklaring ger heller ingen klarhet.
Att vi kör i olika fart är självklart.

Tips från Coachen:
- Både du och jag tillhör Veteran ELIT. Fram till IVSM så ska vi förbereda oss så bra som möjligt. Va i form helt enkelt. Fega inte ur nu och kategorisera oss som Veteran MOTION.
- Saknar dig på passet.
- Och prioritera inte Marathonträningen nu. Tappa inte fokus. Nyckelpassen är ti/lö. Du kommer slå dina pers om du sköter dig på slutet. Om du börjar köra MP nu så står utvecklingen still. Vi plockar in halvmarathonträningen (för den som önskar) efter 15 feb.
- Om du vill satsa på ett halvmara. Fyll i det i "Diskussion: Tävlingsprogram våren 2009 ".

/Lars
Min tid på 1000 m (13/1-09) var: 3:45.
16/12-08 hade jag 3:46.
Uppdaterar listan:

Tider 2009-01-13
Lars 3:10
Peter S 3:12,0
K-M 3:16
Pia 3:17
Axel 3:19 <edit>
Andreas 3:24
Thomas 3:33
Per 3:40
Ellinor 3:45
Dan ???
Nu ska jag svara till slut varför jag valde pass B eller H som i Henrik. I torsdags (8/1) körde jag det här passet i spikskor:
2 x 400 + 5 x 300 + 5 x 200 + 5 x 300 med 0:30 vila och 2:00 serievila

Ville inte pressa min hälsena (och vader) med ett till liknande pass för tätt inpå. Därför passade det bra att hänga med grupp H då jag ville ha pass där jag får ligga på hög ansträngning (90-95%) under en längre tid för att höja min syratålighet.

Nackdelen är väl som du sa, Lars, att jag nu kommer i ofas med ditt träningsupplägg. Men jag får skylla på att jag inte är van att gå efter träningschema, utan gå efter vad som känns bäst för dagen. Men jag kommer nog att kötta lite backe på lördag, som det känns nu. Vill få lite styrke-uthållighet i benen.
Ja det är ofas. Hade inte blivit nån bra mix mellan de två passen.
Om du vill Sören: Skicka en träningsplan till IVSM så kan vi bolla den.
/Lars
Lundegård, för oss som inte uppnått v ålder än och inte satsar på 1500-3000 m. Passar det du lägger upp även för oss eller blir vi i form 1-2 månader för tidigt? Ja som satsar på marathon tex?
Om jag var du skulle jag va med på MP, LT och Vo2-intervallerna. Byta ut FSNU mot att köra MP, SD el LT.
Satsa på mängd fram till mars. Sen haka på nästan allt när det blir inriktning mot 10km.

Jag kan föreslå alternativa pass till alla "olämpliga" pass.
/Lars
Min tid på 1000m i tisdags 13 jan var 3.19
16 dec var jag tyvärr inte med
/axel
Sidor: 1 2
Referens-URL:er