20140115, 22:59
Vi var ett stort gäng som samlades.
Vi gick varvet runt och stämde av personliga tävlingsmål H1 2014.
Jag gjorde följande anteckningar:
Närvarande
Anne - Vårruset [C], Göteborgsvarvet [A]
Frida - Vårruset [A]
Linda - IVSM [A], Vårruset [A]
Karin - Vårruset [A]
Anna - Startmilen [C], Vårruset [A], 10 000m bana i aug [A]
Camilla - Startmilen [C], Vårruset [C], Göteborgsvarvet [A]
Veronika - Startmilen [C], Vårruset [C], Göteborgsvarvet [A], Stadsloppet [?]
Linnea - Vårruset [A], Stadsloppet [?]
Ej närvarande
Christina N - Vårruset [A]
Emma - Vårruset [A]
Det är helt klart att vi har goda förutsättningar för att teama ihop träning, etc.
Min slutsats är att vi kan formulera:
* Långdistansgruppen skall i sina gemensamma träningspass erbjuda kvalitetspass för att tajma "peak vårruset".
* IF Göta skall ha 2 lag i vårruset
* 3+ löpare skall slå PR på vårruset.
* Vi skall även kunna erbjuda alternativ för de som satsar på Göteborgsvarvet. Brasklapp: Det kan vara svårt att få ihop det praktiskt. Läs ambitionsnivån är lite lägre. Det är inte pga att Göteborgsvarvet är mindre intressant utan mer på att jag behöver prioritera min tid.
/Lars
---
Note 1. Competition Classification
[A] - Your "A" events are those that you'll direct your training efforts towards. Peak, Important
[B] - "B" events are training events that you'd like to do well at, but aren't goal races.
[C] - "C" events are fun events you enjoy doing, but aren't goal related. You don't have to push yourself physically during these events or have any performance objectives.
Vi gick varvet runt och stämde av personliga tävlingsmål H1 2014.
Jag gjorde följande anteckningar:
Närvarande
Anne - Vårruset [C], Göteborgsvarvet [A]
Frida - Vårruset [A]
Linda - IVSM [A], Vårruset [A]
Karin - Vårruset [A]
Anna - Startmilen [C], Vårruset [A], 10 000m bana i aug [A]
Camilla - Startmilen [C], Vårruset [C], Göteborgsvarvet [A]
Veronika - Startmilen [C], Vårruset [C], Göteborgsvarvet [A], Stadsloppet [?]
Linnea - Vårruset [A], Stadsloppet [?]
Ej närvarande
Christina N - Vårruset [A]
Emma - Vårruset [A]
Det är helt klart att vi har goda förutsättningar för att teama ihop träning, etc.
Min slutsats är att vi kan formulera:
* Långdistansgruppen skall i sina gemensamma träningspass erbjuda kvalitetspass för att tajma "peak vårruset".
* IF Göta skall ha 2 lag i vårruset
* 3+ löpare skall slå PR på vårruset.
* Vi skall även kunna erbjuda alternativ för de som satsar på Göteborgsvarvet. Brasklapp: Det kan vara svårt att få ihop det praktiskt. Läs ambitionsnivån är lite lägre. Det är inte pga att Göteborgsvarvet är mindre intressant utan mer på att jag behöver prioritera min tid.
/Lars
---
Note 1. Competition Classification
[A] - Your "A" events are those that you'll direct your training efforts towards. Peak, Important
[B] - "B" events are training events that you'd like to do well at, but aren't goal races.
[C] - "C" events are fun events you enjoy doing, but aren't goal related. You don't have to push yourself physically during these events or have any performance objectives.