IF Götas forum

Full version: Ny medlem!
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Hej,

Jag är en ny medlem i IF Göta som tänkte börja träna lite med er långdistansare. Här följer en kort presentation av mig för den som orkar läsa.

Jag heter Magnus Thorstensson, är 31 år, gift, har två barn och bor på Hammarö. Jag jobbar på Tieto här i stan och brukar sen i höstas vara med på lunchpassen på torsdagar som Lars Lundegård samordnar. Jag började löpträna lite mer seriöst i höstas efter Tjurruset som var mitt första lopp på ca 13 år. Jag har hållt på en del med orientering och lite friidrott när jag var yngre men bara på motionsnivå.

Jag vill förbättra mig på distanser upp till 10 km, jag vill bli bättre än jag var för 14 år sedan (och 18 kg lättare) då jag hade hyfsad kondition senast. Jag hittade ett gammalt resultat hemma från en mångkamp jag genomförde och då sprang jag 1500m på 5.09, när jag slår den tiden så har jag nått ett av mina mål. Smile

Mitt huvudmål 2009 är Karlstad Stadslopp där jag ska försöka göra en tid under 42 min. Jag har ingen aning om hur jag ligger till men jag tyckte det kunde vara ett rimligt mål för första året. Sen har jag väl tänkt att springa några fler lopp under året, några jag funderat på är Startmilen, Springcross (6 km), Grabbhalvan i �rebro och möjligtvis Stockholms Halvmara.

Vi hörs och ses!

Magnus
Välkommen Magnus
Välkommen i gänget Magnus! �ven om jag hellre skulle vilja se lite fler kvinnor i gruppen.
Välkommen Magnus !

H: Peter (Finn Päter)
Skönt att du är så bekväm med ditt smeknamn, Päter!!! Det är lättare att urskilja Petrorna då.... (peterpöjkera, menar jagTongue).
Vi ska nog hitta ett smeknamn till Magnus också, så småningom...
Vi jobbar även med ett smeknamn till Pia...
Hon har redan ett smeknamn! (Dundermusen...)
Välkommen magnus roligt med flera som vill va med Smile
Referens-URL:er