IF Götas forum

Full version: Intervall 7/3 6x6min (90")
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Eftersom jag jobbar hela helgen så körde jag lördagsintervallerna redan idag. Jag klagade inför förra lördagens långa intervaller på Lundes tråkiga "Vidöåsrunda"...men nu körde jag mina 6-minutersintervaller just på denna runda!!!
Just därför att hitta rätta "lördagspasskänslan" att kämpa o kämpa.

Det gick bra idag! Jag startade intervallerna vid Biltemaviadukten och var färdig på gångbanan vid gamla flygfältet. Jag gick sakta framåt i vilan. Puls efter varje lopp: 169-169-169-171-170-174

Det var lite blåsigt under vissa lopp, underlaget bra!
Lycka till imorn!

/Pia
Intervallstart 10:15 vid Netto i Råtorp?
I så fall dyker jag upp där då.
Kör mina intervaller i Hallen.Passet blir 6*1600m med 90sek vila.Försöker att köra varje varv på 44sek dvs 5,52min(km fart 3,40).Tufft pass försöker köra 44sek varv så länge det går.Lycka till.
Bra Pia!

Själv körde jag 3x8' p=2' på lunchen i torsdags. Det känns alltid segt 2 dagar efter ett hårt tisdagspass.

Daniel,
jag har dåliga erfarenheter vad gäller hämta upp folk på vägen.
Nu i torsdags så försökte jag vara lite "service minded" och så bestämde vi träff vid CCC. Den snubben vi skulle möta upp råka ut för årets snabbaste förkylning. Bröt ut på 45 min. Och så var det krångla igen... F-n hinner ju inte med annat än försöka koordinera.
Med min virriga hjärna har jag glömt bort folk på I2 också.

Mao. Jag törs inte lova nån ting. Samling 10.00 Våxnäshallen. 6x6' p=2' bana ospecad tills lördag morgon.

/Lars
ok då kommer jag till hallen då.
Jag kommer köra 6x1600 meter i hallen jag också eftersom jag inte kan komma förrän runt 1030 så om du orkar vänta så får du draghjälp där Lennart =)
Ursäkta om jag lägger mig i men...

Lundegård; kan du inte styra upp dessa ivriga män som ständigt och jämt ska springa långa intervaller inomhus: tisdag; 1000-ingar, torsdag; 1000-ingar, och nu på lördag 1600-ingar. Vilken variation!!!
Nu tillåter ju vädret att springa ute (idag iallafall...).

Tänk på era stackars fötter/knän/höfter som får kränga så i kurvorna!!! Isåfall skifta varven...

Men Ok, jag fattar!!! Det är Sören som stressar dom, tror jag.
Eller hur Lunde? Big Grin

/Pia

Pia T Skrev:
Tänk på era stackars fötter/knän/höfter som får kränga så i kurvorna!!! Isåfall skifta varven...

Mina veka ben pallade inte med träningen i hallen, har fått problem med mitt höger ben efter bara några pass där så jag kommer undvika träning där på ett bra tag. Just nu kan jag inte springa alls utan att det gör ont. Jag får försöka stärka upp benen bättre tills nästa inomhussäsong.

/Magnus

Det blev 5 x 6 min med 90 sek vila (jogg 100 m) och jag fick köra redan kl 09 för att få ihop dagens "pussel".

Lite för fort på första loppet, vilket straffade sig på de andra och gjorde att det bara blev 5 lopp istället för planerade 6.

Farterna enl Garmin 305 blev:
3:54-4:01-4:07-4:00-4:00

Får vara nöjd med passet trots allt. Nu ska jag hasta iväg till innebandycup med min dotter och ikväll börjar jag jobba kl 21:30.... och får ägna söndagen åt att sova.
Tempo 3:28, 3:26, 3:36, 3:30, 3:39, 3:40

Kändes rätt tungt de sista, körde nog lite för hårt de första och trött de sista, hade nog lite trötthet i benen efter torsdagens intervaller.

Passet totalt ca 21.5 km med uppvärmning och nerjogg.
Sidor: 1 2
Referens-URL:er