Passet blir ca 29km.Första 80min lugnt tempo(5,10min/km)sedan vid Ishallen till Mariebergsskogen(även stigen)fart ca 4,20km.Sträckan är ca 7km.Lugn jogg tillbaka till hallen.Första delen genom Råtorp,därefter Shell Skåre,därefter vägen över Skåreberget ,därefter bron över till Färjestadssidan mot Ishallen.Lycka till
Jag kommer att komma på detta pass ska bli skönt med en riktigt långpass
Mötte Mats och Leif på borgmästarbron när jag var påväg till Netto så körde långpasset med dem.
30.5 km
2:22 tog passet.
karta finns att beskåda i min funbeatkallender.
Sprang 30,6km :tiden 2,33 :snitt 5,06min/km.Första 10km 54min:
Andra 10km 48min:Tredje 10km 51min.Körde fartökning 20min 4,30km efter ca 85min löpning.Som vanligt väldigt lätt fram till ca 110min löpning sen väldiga negativa tankar dvs varför.Kanske ska mina långpass bara vara 110min ca 21-22km?Positiva med passet vet ej ,ska väl vara att Axel helt oförbrukad i mål (Stockholm 3,10?).Nu ser vi framåt till Tis-pass,skönt med ett kortpass.Lycka till
Om du haft mer föda att peta i dej under tiden vi sprang hade du säkert varit piggare i mål.
Själv laddade jag med en tallrik havregrynsgröt på morron, hade med 1/2 l vatten, en banan och drygt ett hg russin/druvsocker som jag petade i mej från 60 min löpning. Det är en erfarenhet jag fått, att under mer än 90 min löpning måste jag fylla på medan jag springer.
Jodå jag var pigg i mål, tyckte inte du var så negativ heller. (Stockholm 3.10, vad plussar man på som ålderstillägg?)
/axel
Bra jobbat alla idag! körde ett eget långpass på 2:12 idag i ett tempo runt 5 min/km kände mig fräscha hela vägen enda som kunde vart bättre va vädret snö/hagel och rejäl blåst va inte så himla trevligt.
/Thomas
Annorlunda långpass:
Nej, vädret var verkligen inte trevligt! Jag jobbade denna dag och såg ovädret under hela arbetsdagen. Jag hade ingen lust att ge mig ut, så det fick bli inomhusträning istället; Cykel, rodd och löpband totalt 90 min.
Jag körde alltså 9x10 min (10' på varje maskin). Jobbigast var att gå från rodd till löpband. Pulsen låg på runt 150-154 på cykel, 155-158 på rodd och 158-163 på löpband.
Det här upplevdes faktiskt mentalt lättare än nonstop löpning i 90 minuter!!!
/Pia
Nja sprang man ut vid 9 så slapp man snö större delen av passet.
Tror det var ungefär 2 km kvar för mig när det börja snöa.
Tycker inte du ska köra kortare pass Lennars men lite snabbare kanske så hinner du några extra km på 2 timmar.