IF Götas forum

Full version: Intervall ti 10/3
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
2009-03-10 Ti Vo2 2x(5'-3'-1') p=1'

Det blir ett utepass på tisdag. Det blir ett lite lättare pass. Veckan därpå är det ett hårt 1000m intervallpass i hög fart.

OBS
Samling Våxnäshallen 17.00
Vi kör lite tidigare. Protest inlämnas här. (Går att justera tid)
/Lars
Jag ska tävla i stockholm på söndag så kör innepass istället.
Kör nog ca 3 ggr 1000 med 2-2,5 min vila på ca 3:10 eller kanske ändå lite fortare beroende på hur det känns.
Tveksamt om jag kommer överhuvudtaget då halsen spökar... �r det barmark i Karlstad?
Kom lite snö igår men är + nu så är nog barmark på cykelbanor i morn. En del snö på gräsmattor och så fortfarande.
Jag kommer till kl 1700,springer ute.Barmark på dom flesta cykelvägar,ska inte vara något problem.Lycka till(Lennart E)
Kommer köra det här passet i kära Arvika ikväll istället. kör hårt!

/Thomas
Lite ändring. Längre vila. Tittade på tidigare träning och enligt teori/praktik så är 1' för kort för dessa. Det är 2' som gäller.

LT 2x(5'-3'-1') p=2'

Min förkylning är på gång att bryta ut. Gav den en skjuts genom att köra 4h cykel och 40' löp mellan 20-02:30 igår/inatt.
Faktum är att jag vill få in en liten f-kylning, för att sen va frisk igen. Brukar alltid va bra att ha nån sån bakom sig.
/Lars
Har också råkat ut för en förkylning känner mig helt slut så kommer nog bara ta ett lätt styrketräningspass hemma intervall träning är ialla fall uteslutet.
/Thomas
Vi diskuterade under träningen vad Anders Szalkais fru Annika hette innan hon blev Szalkaiare.
Svaret är Annika Nyberger!

Hittade en lista där hon är med:
http://www.goteborgsvarvet.com/NR/rdonly...lvmara.htm

Ligger där som 31:a, och där förövrigt Pia är 45:a!
Jag fick genomföra intervallpasset mån 9/3 istället för tisdag pga arbete.

Körde 2 x (5 min+3 min+1 min) vila 1 min (50-100 m jogg) och serievila 2 min (200 m jogg).

Vilan kändes kort och underlaget växlade mellan barmark och slaskiga stora ispölar som kylde fötterna härligt....

Var seg i benen både efter lördagspasset och efter nattarbete hela natten mellan lör och sön. Resultatet blev sämre tider än förväntat.

Farterna blev
Serie 1: 5min/3:55 3 min/3:53 1 min/3:37
Seire 2: 5 min/4:00 3 min/3:53 1 min/3:28
Referens-URL:er