IF Götas forum

Full version: Farthållare Karlstad Stadslopp 18/6 2016
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Nu är det dags för upprop för farthållare till Stadsloppet, lördagen den 18 juni 2016. Farthållare kommer enbart vara på loppet över 10 km. Det är helt OK att fortsätta på halvmaran efter varvning. Farthållare har självklart fri start till valfri distans.

Jag kan vittna om att farthållarna är väldigt uppskattat både av deltagare, publik samt media. Det blir ballonger och tröja som vanligt.

Den som åtar sig uppdraget bör ha överkapacitet för valt tempo och fartkänsla. Farten skall vara så jämn som möjligt under hela loppet.

Har någon tröjor? Lämna dessa till kansliet i så fall.

(uppdateras löpande)
40 min
43 min Mikael Take
45 min Lars Lundegård
47 min
50 min Mats Nordmark
55 min Ann-Charlotte Åhs
60 min
Tar ett av dem 45/47/50. Flexibel.
(Min plan är att tävla på onsdagen SM-milen i Stockholm)

/Lars
Funderar på detta med farthållare. Är äntligen på gång igen efter alla skadeproblem. Hur jobbigt är det med ballongen? Borde fixa 55 minuter?
Bra, Ann-Charlotte! Sätter dig på 55 min.
Det blir jättebra 👍
Ang ballong.
När man ligger precis på sin gräns. Jag sprang 37min fart och ballong. Då gick det inte riktigt. Droppade ballongen vid 1,5km.
Annars så har det inte varit några direkta problem. Och som sagt, det är okej att släppa den. Vi har en tröja med vår tid på också.
/Lars
Kan försöka ta 43 minutern. Känns det bra så släpper jag den efter 10 och springer ett varv till.
Bra, Mikael! Listan uppdaterad.
Hej,

Jag är på god väg tillbaka formmässigt efter en vinter med hälseneproblem, men något PB på stadsloppet blir det knappast så jag kan tänka mig att ta en ballong istället Smile

Sätt upp mig på 50 min eller 47 min.

Mvh, Mats Nordmark
Bra Mats! Du får 50 min.
Sidor: 1 2 3
Referens-URL:er