IF Götas forum

Full version: Löpmöte och tränarrådsmöte
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Jag har fått inbjudan till två möten med Johan Engberg (sammankallande)

Nåt speciellt som vi ska ha med på agendan?
Om nån annan också vill va med så hojta till.

Löpmöte på Götas kansli onsdagen den 25 mars klockan 18:00!

Citat:
Vi pratar om kommande säsong och anledning till att vi träffas innan tränarrådsmötet är att vi ska hinna med att kika på april månads löptävlingar.

Ni får möjlighet att komma med önskemål om tävlingar samtidigt som vi får tillfälle att prata lite om löpverksamheten i stort.

Vi avhandlar Nike Run Cup, Vårruset, Stadsloppstävlingar, Tjurruset, Terräng- SM, Holmenkollen, Lag-SM och Stafett- SM. Ta med er information ni som har om diverse tävlingar. Hjälp mig att informera berörda som ej finns med i adresslistan.

Tränarrådsmöte tisdagen den 7:e april klockan 18:30 i Våxnäshallens lektionssal

Citat:
Vi pratar om kommande säsong och anledning till att vi träffas innan tränarrådsmötet är att vi ska hinna med att kika på april månads löptävlingar.

Ni får möjlighet att komma med önskemål om tävlingar samtidigt som vi får tillfälle att prata lite om löpverksamheten i stort.

Vi avhandlar Nike Run Cup, Vårruset, Stadsloppstävlingar, Tjurruset, Terräng- SM, Holmenkollen, Lag-SM och Stafett- SM.

/Lars

Johan höll i ett bra Löparmöte ikväll. Skriver inte ner nåt protokoll, men knåpar ner några av mina minnesanteckningar.

1. Tävlingsplan april-maj (övriga önskemål på tränarrådet)

Egna arrangemang:
* 28/3 Larsahalvan, Lamberget
* 14/4 Kaukoterrängen, Våxnnsspåret
* 18/4 Korta Terräng DM
* 3/6 Testlopp 3000m, Tingvalla

Gemensamt arrangemang som Göta centralt fixar transport och boende (egen bekostnad).
* 25-26/5 Terräng SM
* 9/5 Hollmenkollstafetten

2. Lag-SM kval-final

Sören, L-O och Leif kan kanske få va beredda på att vara reserver här (5000m).

3. Holmenkollen

Lag kommer anmälas.

4. Stafett-SM

Sören och L-O kan väl fundera på om de kan tänka sig att va med på 1500m.

5. Löpverksamheten, samordning av träning

6. Tisdagsgruppen, Niclas S

7. Medlemsavgift löpgrupper, info

Under förhandling
Ev så kanske vi får komplettera våra inbetalningar eftersom man vill gå till en medlemsavgoftsmodell med bara
* Icke aktiv 300kr
* Aktiv 600kr

I motprestation så får vi en högre gruppbudget. Och det skulle vi behöva för att få till bra grupp aktiviteter. Det är väl mest en fråga för att kunna fixa tävlingsbiten (anmälan, ev boende) men kanske nån annan aktivitet också.

Har tänkt att göra en översyn över vilka som är registrerade i gruppen. Mer info på annat ställe senare.

9. DM 5000m
Vi kör DM 5000m och 10 000m ihop med Nerike. (Om det går bra för dem)

10. Nike Run Cup

Vi kör NikeRunCup även i år.

Fast när det gäller poängberäkning och priser så finns det endast för P11, F11, P13, F13, P15 och F15.
Vi övriga får nöja oss med våra tider och placeringar i den öppna terräng klassen Män och Kvinnor.

Det samlas inte ihop några pengar till priser, det får gå via sponsorer. Vad gäller startavgift så bestämmer arrangören det själv. I de tävlingar som vi arrrangerar och där det inte finns nån kostnad för arrangemanget så är startavgiften 0kr. Tex Kaukoterrängen och 3000m banloppet nedan.

Följande tävlingar är med nu på våren:
* 14/4 Kaukoterrängen, Våxnässpåret
* 18/4 Korta Terräng DM
* 3/6 Testlopp 3000m

11. Ã?vrigt
Johan påpeka att han och övriga på kansliet gärna hjälper oss, med tex om vi har behov att fixa transport.
Jag meddela Johan att vi gärna hjälper till och att jag har många "frivilliga".
(Nästa sak som jag vet kommer är VårRuset där vi har hand om målgången. Ev även viss del av parkeringen)

/Lars
Referens-URL:er