IF Götas forum

Full version: Gravaterrängen söndag 9 oktober
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Grava SK bjuder in till Gravaterrängen vid Tuggelitestugan i Skåre, söndagen den 9 oktober från kl 11.00.

Ett publikvänligt terränglopp med kuperad bana på omväxlande små och större stigar. Vuxna springer 8,6 km och barn/ungdom springer mellan 600m-4,3 km.

Gå gärna in på www.gravask.se under nyheter och klicka på Gravaterrängen.
En perfekt genomkörare för de som skall springa Åstadsloppet helgen efter eller för att bara få sig ett bra träningspass.

Anmälan kan ske via mail till gravask@gmail.com eller på plats tävlingsdagen. Barn/Ungdom betalar 50 kr och vuxna 150 kr.
Vi kommer att ha prisbord med priser skänkta från Team Sportia, KEWAB, Österbergs, UTAB, Torsby Skidtunnel i vuxenklassen. I ungdomsklasserna kommer pokaler delas ut till de tre främsta och alla deltagare får medaljer.

Hamburgare, korv och fika finns till försäljning.

Välkomna önskar Grava SK genom Jan Hedström
Notera: Vi sponsrar inte anmälan till detta trevliga arrangemang.
Jag har tänkt springa ialf

Kan man se bansträckningen innan loppet?
Hej, Va kul att ni kommer och springer!

Nu ligger bansträckningen ute på www.gravask.se. Kolla under Nyheter, Gravaterrängen, läs mer så kommer ni kunna välja banskiss.

Vi kommer behöva iordningställa den under helgen pga stormen och börjar så smått att snittsla banan. De vuxna kommer att springa 2 varv på en 4,3 km slinga.

lycka till på tävlingen!

Mvh

Jan Hedström
Tänkt springa-Perfekt träning inför Åsta 15/10 och Terräng SM 22/10-Hörs Lennart E-

Jan Hedström Skrev:
Hej, Va kul att ni kommer och springer!

Starttider:

11.00 HD 7-8 år, HD 9-10 år, 1600m

11.15 HD - 6 år, 600 m

11.30 HD 11-12 år, 2,3 km. HD 13-14 år, 2,3 km. HD 15-16 år, 4,3 km. HD > 16 år (vuxna) 8,6 km.

Sista delen av 4,3 Km slingan är något ändrad jämfört med den första banskissen som legat ute på Grava SK:s hemsida. Den rätta banskissen ligger ute nu.

www.gravask.se. Kolla under Nyheter, Gravaterrängen, läs mer så kommer ni kunna välja banskiss.

Hela banan är snitslad och endast målområdet kommer färdigställas imorgon innan start.

lycka till på tävlingen!

Mvh

Jan Hedström

Trevligt lopp men brutalt jobbigt-Mina tider
Tid:37,22min
Sträcka:8785m
Fart:4.17min/km
Hörs Lennart E
Tack alla som var med och sprang idag på Gravaterrängen. Hoppas ni tyckte att det var ett trevligt arrangemang och att ni kommer tillbaka nästa år.

Det är ni som är med som gör det!! Smile

Tack!

Grava SK genom Jan Hedström
Referens-URL:er