För oss som bara betalt 300kr så kommer det skickas ut en extra inbetetalningsavgift vid nåt läge.
Om nån har några problem med den nya ordningen så hör av er till mig eller Kauko. Jag vill ju inte köra över folk.
Men målet är att vi ska va en AKTIV grupp och att för att ta höjd mot det så kan vi motivera den (höga?) medlemsavgiften (600kr).
/Lars
Förstår fortfarande inte kriteriet för att hamna i denna grupp. Kan alla som finns med på listan ses som aktiva eller medverkande i gruppen? Räcker det med att man är veteran, någon gång har sprungit för klubben och fortfarande är medlem för att räknas in? (Jag har knappt sett hälften av de listade personerna på någon träning...). Det finns i sådant fall en hel drös med andra veteraner som skulle kunna vara med på listan (t.ex. Lungan, Wagnsson, Claes etc.). Sen har vi kategorin med Arnqvist & co. så 50 personer är nog inget problem...
Hej Lars
�ven jag har betalat men dock 300, Pratade med Berit på Kansliet och det hade blivit missat, �r tydligen inlagt som KKM nu
Mvh Per Vall
Henrik: Jo, jag har inte sett hela listan och därifrån plockat in folk. Kanske jag borde det.
Personer som redan finns på listan har väl av historiska skäl hamnat där. Jag slänger inte ur nån. Om nån typ Arnqvist och Co vill hänga med oss så får det vara ett aktivt val.
Det viktigaste är att alla vi aktiva finns med på rätt grupp. Det är den gruppen jag tänkt ska utvecklas.
/Lars
jag håller med dig, det är bara en tillgång att blanda grupper ( juniorer, seniorer, veteraner elit icke elit) så finns det alltid någon/några som håller samma nivå i träningen och kan sporra varandra!! denna fråga tål att diskuteras/Carola
Var sätter IF Göta gränsen mellan elit och "vanlig" löpare?
Varför får inte elit vara med i gruppen?
Varför kan inte junior som vill träna med gruppen just för att den junioren vill satsa på långdistans (då inte IF Göta har någon långdistansgrupp för juniorer utan bara medeldistans?) få räknas till gruppen om nu denna junior nu vill det.
Ska Göta få fram många nya långdistanslöpare så tycker jag att det är fel att inte klubben har en juniorgrupp som satsar på långdistans. (för stenbecks grupp är väll en medeldistansgrupp?) Tror inte det skadar att ha löpare som är 22 år eller yngre i vår långdistansgrupp.
Visst det skadar inte att ha viss medeldistansinriktning i tävlandet för junioerer men tycker det ska finnas möjlighet för alla junioerer som vill att kunna vara med i en ren långdistansgrupp.
Tycker egentligen att det inte är nåt att diskutera.
Alla våra pass är öppna och jag har bjudit in alla. Det är bara att dyka upp. Motivationen får de hitta själva. Jag kan hjälpa till med träningseffektiva och roliga pass. Att tjata på folk att de ska va med oss tycker jag inte är effektivt. (Ger i varje fall inte mig nån kick. Mer än att det kan ge adrenalin, typ -Men va fan, varför är inte NN med och kör med oss! Har kommit till den personliga slutsatsen att det drenerar mer energi än det ger. Men hjälp gärna till här om ni vill.) Min devis här är (ung.) att uppmuntra de troende istället för att försöka konvertera de icketroende.
/Lars
Föresten, Carola. Du passar ju perfekt för att va med i vår grupp. Intresserad?
/Lars
jag har tävlat för Göta sedan 2006 och jag finns inte med på någon "lista"?! dock sedan snart 1,5 år har jag inte kunnat tävla pg av ena benet inte fungerat (kan ännu inte tävla) men frågan är hur man hamnar på listan el inte? kan det vara så att min medlemsavgift för göta är inbetlat av min sambo Mats Ekström? eller?/Carola
Henrik: Jo, jag har inte sett hela listan och därifrån plockat in folk. Kanske jag borde det.
Personer som redan finns på listan har väl av historiska skäl hamnat där. Jag slänger inte ur nån. Om nån typ Arnqvist och Co vill hänga med oss så får det vara ett aktivt val.
Det viktigaste är att alla vi aktiva finns med på rätt grupp. Det är den gruppen jag tänkt ska utvecklas.
/Lars
Jag hann skicka iväg en fråga innan jag såg din frågeställning!
jag har som sagt inte kunnat tävla på snart 1,5 år sedan, trist! är ännu inte helt återställd i benet så jag "jogg-springer" i min egen takt nu!
men, men jag hoppas kunna bli bra och då kan jag vara med träna med er andra, nu har jag mest kört iväg Mats till de gemensamma träningarna (jag har koll så han inte "smiter")/Carola
Föresten, Carola. Du passar ju perfekt för att va med i vår grupp. Intresserad?
/Lars
Carola.
Det räcker inte med att skicka iväg Mats hemifrån för att han ska träna med oss, du måste följa med honom ända till W-hallen eller Tingvalla. Han är aldrig med oss o tränar. Tror att han brukar slinka in på nåt j-vla cafe och vräka i sig en massa negerbullar och semlor istället. Inte undra på att han har gått upp i vikt!!!
Nej tvångströja och en spark i arslet är vad han måste ha.