IF Götas forum

Full version: RESULTAT: Startmilen Ă?rebro 4/4
Du ser för nÀrvarande en nerbantad version av innehÄllet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Ja hur gÄr det?

Har sjÀlv inte satt nÄn mÄl-tid. Har bara försökt tÀnkt pÄ vilken uitgÄngsfart det ska bli. Ska försöka vara nÄn stans i 3:35/km fart de första 4km. Passera 5km under 18:00, sen fÄr vi se hur det gÄr.

SÄg föresten att startlistan var uppe pÄ deras hemsida http://www.ifstart.se

Vi ses pÄ plats i �rebro,
/Lars
Jag ska ju inte vara med men jag tÀnkte roa mig med att gissa Era tider...Nu ska vi se hÀr...hmm, första loppet Àr svÄrt!

LundegÄrd: 37.27 (verklig tid: 37.16)
Lennart E: 37.30 (verklig tid: 38.14)
LÀmÄs: 39.11 (verklig tid: 39.02)
Fredman: 37.28 (verklig tid: 37.55)
BrÄnn: 35.05 (verklig tid: 34.52)
Sjöström: 34.25 (DNS)
Sören: 34.10 (Verklig tid: 34.14)
Peter E: 43.40 (verklig tid: 46.20)
Larsa: 41.15....om 5km: 20.07 (Verkl.tid: 41.44)
Lennart J 5km: 19.39 (sprang 10km: 41.59)

Hoppas det gÄr bÀttre för Er Àn sÄ hÀr!

P.S Jag körde backtrÀning i Sannabacken idag: 10x60"
+ 5x15" frekvens. Geggigt och lite snöslask, men helt okej!

/Pia.....hmmm, Mitt betyg pÄ Er idag blir knappt 3 av 5 . BrÄnn sprang under 35', det var bra!
Resultat: http://www.proteamonline.se/storage/cust...en2009.pdf

Jag lyckades slÄ Pias gissning. Men det Àr ÀndÄ ett sÀmre resultat en förra Äret.
2008 36:48
2009 37:16

Jag har nÄgra jmf grafer o dyl. PÄ annan dator. Skippar att trötta er med dessa. Sammanfattningsvis sÄ ligger jag konstant (medelvÀrde) pÄ 5 sek sÀmre km-tid. Pulsen Àr 1-2 slag under förra Äret. Jmf-kurvorna slickar varandra.

Jag Àr nöjd med de första 4kmerna, helt enligt plan (3.31, 3.31, 3.32, 3.42). Sen blev det tyvÀrr ett lite för stort tapp (3.50, 3.48, 3.46, 3.56, 4.00, 3.38). Andra halvan var minuten lÄngsammare Àn första 5km. Ett okej lopp men ÀndÄ inte sÄ bra som jag önskar.

/Lars
XÄ jag lyckades slÄ Pia's gissning! Siktade pÄ under 39,00 med samma fart hela loppet. Placerade mej med avsikt lÄngt bak i starten för att undvika dras med för fort i början. Passerade Larsa och Jansson efter 300-400meter. kmtider:
4,00 3,52 3,52 3,57 3,57 3,53 3,55 3,55 3,56 3,46
Sluttid 39,02 vilket jag Àr nöjd med, banan var "tyngre" Àn vÀntat, hela tiden svagt upp eller ner, �rebro Àr vÀl helt platt? FrÄn 4 km till mÄl lÄg pulsen konstant över 166, högsta jag nÄn gÄng registrerat Àr 173...... Sunne halmara nÀsta delmÄl terrÀng SM ett mellanspel!
/axel
Jag lyckades ocksÄ komma lite bÀttre Àn Pias gissning, men tror att hon medvetet gissa lite sÀmre för att ingen skulle missa och bli surSmile

RÀtt snabbt första 2 km, passera 2 km pÄ 6:35. Men sedan gick tempot ner lite. 17:11 efter 5 km Àr nog min snabbaste första 5 pÄ millopp. Sedan gick andra halvfan lite lÄngsammare i snitt men första halvans snitt drogs ju upp av det snabba tempot första 2.

34:52 Àr nytt pers och helt ok med tanke pÄ att jag inte dragit ner pÄ mÀngden sÄ mycket Àn.

Nu blir det halvmara i �rebro 15e sÄ ja skippar kaukoterrÀngen. Har inga större tidsmÄl med halvmaran utan det Àr med uppladdning inför maran.
Bilder hÀmtade frÄn if starts hemsida.
[attachment=53] Per D, ny förmÄga som varit med pÄ de torsdagstrÀningar vi kört pÄ torsdag lunch och som gjorde ett riktigt bra lopp. Slog trÀnarn med halvminuten.
[attachment=52]

[attachment=54]

[attachment=55]

[attachment=56]

[attachment=57]

/Lars
och sÄ....

[attachment=58]

[attachment=59]
Ingen fart rytm under hela loppet.5km ca 19min andra 5km 19,20.Mest besviken pÄ första 5km pÄ 19 ,under 18 mÄlet.Skiter i detta lopp och ser framÄt.Sön Distans :MÄn LÀtt Distans Tis sten hÄrda Intervaller.Lycka Till
Ja vad kan man sÀga om detta lopp? Ingen spÀnst alls idag kunde verkligen inte springa fort har trÀnat hÄrt och mycket senaste tiden sÄ det va vÀntat men lite snabbare hade jag nog trott jag skulle kunnat springa. Men att komma i mÄl och nÀstan va oberörd efter ett 10 km lopp Àr en ny upplevelse kan bara gÄ bÀttre... men 37:55 Àr ialla fall ett nytt pers med över en minut sÄ helt missnöjd kan jag ju inte vara...

//Thomas
[/font]Jag kollade resultaten frÄn startmilen! jÀttebra Daniel! kör inte för hÄrt nu inför maran dax trappa ner pÄ mÀngden lÀtt skada sig!
var ute i dag och "joggsprang" svÄrt inte kunna springa normalt Ànnu nu nÀr det börjar bli sÄ fint ute var pÄ Sanna i skuggprtierna mkt is Ànnu men om nÄgon vecka sÄ har nog det mesta smÀlt!
Carola

[[font=Arial]quote=DBrÄnn]
Jag lyckades ocksÄ komma lite bÀttre Àn Pias gissning, men tror att hon medvetet gissa lite sÀmre för att ingen skulle missa och bli surSmile

RÀtt snabbt första 2 km, passera 2 km pÄ 6:35. Men sedan gick tempot ner lite. 17:11 efter 5 km Àr nog min snabbaste första 5 pÄ millopp. Sedan gick andra halvfan lite lÄngsammare i snitt men första halvans snitt drogs ju upp av det snabba tempot första 2.

34:52 Àr nytt pers och helt ok med tanke pÄ att jag inte dragit ner pÄ mÀngden sÄ mycket Àn.

Nu blir det halvmara i �rebro 15e sÄ ja skippar kaukoterrÀngen. Har inga större tidsmÄl med halvmaran utan det Àr med uppladdning inför maran.
[/quote]
Referens-URL:er