IF Götas forum

Full version: Intervaller ti 7/4
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Terrängintervaller.

Vi kör intervaller på Skutberget. Pia får bli banansvarig. Vi behöver en bana som är 80% snöfri och tillräckligt tung. Längd? 1km.

Funderar på att vi kör
4x2km p=2'
alt
6x1km p=1'

OBS. Samling Skutberget 17.00.
Skutberget? Vi tror att vi kan få till bäst bana här.
17.00? Vi kör lite tidigare pga attt det finns önskemål om att titta på Götas nya tävlingskläder i Våxnäshalen (efter 18.00) och stressa hem till hockey.

Pia: Vi kan väl höras om bana och antal varv.
Kommer utvilad och laddad till träningspasset.Gärna en varvbana med långa härliga backar.Lycka till
Man kan få ihop ett 1000-metersvarv eller något längre på Skutis om man springer terrängspåret med start vid stora klockan (stora Parkeringen) och in på spåret vid stranden, springer spåret ända bort mot 1 km-markeringen, in på caravanclub, upp på gamla terräng-SM banan, och bort mot gamla toaletterna och stora klockan. Det här blir längre än 1000m. Man kan vika av tidigare på ett annat ställe. kanske jag hinner kolla lite innan tisdagen.

Igår sprang jag motionsmilen på Skutis, 70% is och resten bart.

/Pia
Kollade den slingan på Skutberget idag...det var isigt i backen ner (gamla terr.smbanan) mot fotbollsplanen/villavagnarna, annars bra!
Sören, Leif, Daniel, Jag, Lennart, Thomas, Pia, Martin, Per, Peter E, Larsa, Eva och säkert nån till som jag glömt - fann varandra på Skutberget.

Pias bana (beskriven ovan) var bra. http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q=...ngbana.kml
Jag hade tänkt en ännu knixigare och tyngre bana, men den var fullt tillräcklig. Tyckte 4 varv på den blev ganska lagom.

Sören fick motta blommor som förtjänst efter IVSM gulden. Larsa och Thomas hade med dem från gårdagens löpträff.

Mina varvtider
Etapptid Etappdistans Etapptempo Medelpuls Maxpuls
7:19 1,86 3:56 155 (82%) 164 (86%)
7:03 1,87 3:47 165 (87%) 172 (91%)
7:03 1,87 3:46 167 (88%) 174 (91%)
7:00 1,86 3:46 171 (90%) 177 (93%)
--
28:27 7,47 3:49 165 (87%) 177 (93%)

Känsla: 4 (trodde att jag skulle vara segare efter Startmilen. Possitiv överaskning.)
/Lars
Referens-URL:er