Visst vore det roligt att ha en Göta t-shirt när man springer men att betala nästan 300 för en t-shirt???!!
Då får det allt vara bättre kvalité än Puma. Tycker ärligt talat det är otroligt dyrt om man ska köpa flera av dessa kläder som det dessutom är sponsortryck på. Blir det dyrare med sponsortrycket på eller?
Tänker främst på ungdomarna mfl som kanske tänker köpa flera plagg.
http://www.ifgota.se/pics/shop/kollektion_2009.pdf
Håller helt och hållet med LO i den här frågan. vore kul att visa upp klubbfärgerna men 300 kr för tshirt och linné är på tok för mycket.
/Thomas
Några frågor, är Puma ett märke som har dålig kvalitet på sina kläder? Vad skall en funktions t-shirt av märken som ex, Puma eller Nike kosta? Och vad kostar dom om man köper sådana utan klubb och sponsortryck?
Mvh Torbjörn
Dålig kvalite är det dock inte på varken Puma el Nike. Men för det priset får man väl en Arc'teryx t-shirt eller Falke dito... Om vi tar t-shirten för 289 spänn då som jag tyckte var riktigt snygg som exempel. Kan tänka mig att den kostar ca 349 utan tryck. Ca 20 procent i rabatt med massköp och sponsortryck skulle jag kunna tänka mig att det blev då. Då är ni för allt för snälla i förhandlingarna ;-)...
Funktions t-shirten i tävlingskollektionen heter Puma V1.08 Big Cat Training Tee och kostar 270 kr, på sportklader.se kan man köpa en Puma BIG CAT TRAINING TEE för 250 kr
http://www.sportklader.se/products_singe...tnr=650982
Med sponsortryck så kan man ju tycka att den borde vara lite billigare...
Ja, det är nog tufft att få konkurenskraftiga priser. Jag antar att de flesta oftast köper idrottskläder på utförsäljning el dyl så att jämföra mot ordinarie pris blir tyvärr också fel.
Jag kommer köpa kortbyxor och linne. Mer än så blir det nog inte. T-shirts det har man ju ändå hela garderoben full av.
Priset för kortbyxor och tävlingslinne är okej.
/Lars
Kommer att köpa linne resp byxor.Priset är som sagt svårt att jämföra,köper alltid själv på utförsäljningar(typ lidingölopp resp stockmar). Tex Senast Startmilen �rebro Sportex halva priset på alla skor bla ASIC KINSEY ORD PRIS 1800 NU 900kr.Lycka till
Ja sponsortrycken borde göra att vi borde kunna få ner priserna en hel del.
När nu Intersport är sponsor har vi medlemmar då någon medlemmsrabbat där annat än de 30 % på puma under löparträffar som stod om?
Jag har kollat lite.
Strategin har inte varit att mha sposorer pressa ner priset på kläderna, utan pengarna går till tävlingsverksamheten.
Ibland har man den strategin, och ibland inte. Jag kan förstå argumenten för båda sidorna.
Om man ska va krass här så är vi ju med i IF Göta för att tävla, träna och ha kul. Inte för att köpa billiga träningskläder.
Som sagt, vi kan argumentara lite åt båda hållen. Tex så om ingen köper kläder med reklamloggan på så syns ju inte sponsorerna...
Vi får nog lite gilla läget. Föra fram våra åsikter (bra L-O!) och sen se hur vi kan se till så att vi kan få bli ännu aktivare som tävlings och träningsgrupp.
/Lars
Om man ska va krass här så är vi ju med i IF Göta för att tävla, träna och ha kul.
Ja, och för detta ändamål behöver man inte en Göta t-shirt, inte på min nivå åtminstone och de tävlingar som jag kan tänkas springa, jag är hellre anonym så långsamt som jag springer.