IF Götas forum

Full version: Tävling i Bryngfjorden 4 Maj
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Funderar att arrangera en tävling i Bryngfjorden. Konceptet ska vara som i skidsprint. En kvalomgång och sedan utslagsheat. Tacksam för respons. Låter det intressant? Är 4 Maj ett bra datum eller krockar det med något?
/ André
Kul ide! Jag är gärna med på det upplägget. /Fredrik Bengtsson
Var du med när jag körde en testtävling med just ditt upplägg? Kommer inte ihåg vilka som var med..

Var nog 6-7 år sen.

Sören P Skrev:
Var du med när jag körde en testtävling med just ditt upplägg? Kommer inte ihåg vilka som var med..

Var nog 6-7 år sen.

Yes, var med då. Tror det var 2011. Tyckte att det var ett väldigt roligt koncept, synd att det inte blev något mer efter det. Så ska ge det en ny chans.

Rolig idé. Dock är jag bortrest den helgen.
Låter kul! Kan jag inte springa så kanske jag kan hjälpa till om det inte krockar med något annat.

Här kan ni läsa om förra testtävlingen, Karlstad Uphill Race:
http://www.ifgota.se/forum/showthread.php?tid=825
Kul att du vill ta upp tävlingen igen!

Anledningen till att jag inte gick vidare var att jag hade stora ambitioner med tävlingen och att den skulle gå i Götas regi. Efter ett möte med Johan och dåvarande kanslichefen Stephan Hammar så förstod jag att det krävdes många deltagare för att Göta skulle vara intresserade av rent ekonomiska skäl.
Med mitt upplägg med individuella kval så skulle det inte funka med flera hundra deltagare. Väntetiden mellan kval och finalpass skulle bli alltför lång.
Nu i efterhand har jag funderat på en idé om att ha en kvaldag och sen finaler en annan dag.
Något annat som behövde lösas var också tidtagningen. På testtävlingen var den helt manuell och det går inte med ännu fler deltagare. Då måste den vara automatiserad.

Hade funderingar på att fortsätta utan Göta men då hade jag behövt några fler som kunde rodda och fixa med tävlingen i privat regi.

Jag är gärna med och hjälper till André!
Referens-URL:er