Rapport Borejoggen från L-O. Henrik vann överlägset. Dubbelt Göta i både dam och herrklassen. Klarade andraplatsen nätt och jämt. Spurten räddade mig. En spurt som va så bra som den varit i sina bästa stunder så det var det positiva jag tar med mig från detta loppet.
Blev ryckig körning hela tiden. Ibland riktigt långsamt och ibland fort. Låg tillsammans med Martin Holmstrand och Simon Sveder i stort sett hela loppet. När det var ca 800 meter kvar då kom Simon Sveder som skjuten ur en kanon och körde förbi och ökade tempot rejält.
Enligt GPS´n så gick det då i 2,50 fart. Den farten höll jag sedan hela vägen ända in i mål. Simon blev 12 sek efter och Holmstrand 19 sek efter i mål så det var en klart godkänd avslutning. Sveder har bla ändå gjort klart under 2 minuter på 800 meter så det var gött att spurta ner honom. Den spurten från mig var klart godkänd, hade tryck i spurtmusklerna denna dag vilket var en himla tur annars hade jag aldrig blivit tvåa. 800 meter från mål låg vi 1.20 efter �rnen sa gamle storskidåkarn Sune Persson. 55 blev det i mål för mig vilket ändå var godkänt med tanke på vilken otroligt klen kropp jag hade utefter banan. Detta var bra för framtiden i och med att jag fick slita som aldrig förr och kan man pressa sig så när man har en pigg kropp så kommer det gå ganska fort.