I år har Leif kastat in handuken som festarrangör efter stadsloppet.
Han har lämnat över uppgiften till Peter S och mej.
Boka in detta redan nu.
Mer info kommer...
/Lars
Peter S, jag och Pia inspekterade igår lunch ett ställe där vi kan ha festen.
Om det inte blir allt för dåligt väder så är planen att vi har Grillfest på Zakrisdal. Peter har nämligen fixat via jobbet så att vi kan hyra en brygga m bastu och grill på Zakrisdal.
http://hitta.se/LargeMap.aspx?z=4&mp=%3C...%3C/pts%3E
Nykelord:
Bastu (m badräkt), brygga, Grilla, �l, Bandare, 18-24, Cykelavstånd, helt suveränt en fin sommarkväll, 15-25 pers, backup Skutis, bilder publiceras, plockmat från Joj.
/Lars
Jag bifogade en film. Notera att det är egentligen ingen .pdf (bild) utan en film. Av någon anledning så kan man inte bifoga bilder/filmer. Konstigt. Hursomhelst;
Ladda hem filen (höger mus knapp, "spara som" och byta extension till .mpg. Sedan kan du (troligen) spela upp filmen. Pris utdelas på grillfesten till den/de som klarar av det
Det är ju Sverige-Spanien samma kväll, så en tv är ett måste!!! Passar skutberget bättre då?
Utmärkt med förslag! Kom gärna med mera.
Vi spikar inget än. Det viktiga är att vi får med så många som möjligt.
Ambitionen är att hela gänget som är med och kör intervaller ska va med och att även lite externa vänner ska hänga på.
/Lars
Jag är på, kommer dock inte springa Stadsloppet.
Hej
kommer gärna på fest, men en tv är ett måste ( sverige-spanien).
Bra om det så fort som möjligt blir ett beslut var ch när denna festen blir. Lycka till alla ni som skall springa stadsloppet.
Jag har fått så jäkla lite respons. Så jag vet inte. Tappat lusten som festfixare.
TV är heller inte min grej. Det låter som en grabbfest i soffan. Det kan man väl fixa när som helst.
Jag åker ut till Zakrisdal och grillar. Om nån vill hänga på så kom ut nån gång efter 18. Tror det blir mysigt. Regnare så bastar jag och badar i vänern. Tror det är perfekt återhämtning.
/Lars
Peter S har gjort ett riktigt grundjobb och kommit vidare i planneringen för festen
Följande personer har tackat ja till festen:
Mats Ekström, Henrik �, Peter E, Thomas J, Pia, Lasha, Dan, Fredrik E, Kumla Daniel, Anders Lindström, Viktor Jägerström, Lars, Peter S,
Leif ? (Bulle inne eller ute ? ) dvs 13 säkra 1 osäker. �nskas: mera brudar, mera multisportare, andra trevliga människor.
Förslag på tidsschema:
14.10 Start stadsloppet
14.50 Alla i mål
15.30 cykel till Zaccrisdal
16.00 elda bastu, dricka öl
16.40 bastu varm, dricka öl
18.00 cykel till Skutberget
18.30-20.00 Sverige-Spanien
ca.20.30 middag Skutberget
22.00 - mingel
Förvarna någon krog att stjärnlöparna från G�TA ca.15-20 st. anländer till krogen ca. kl 23 ? Detta måste ses som ett dragploster för krogen, men vi tar inte betalt fast att vi hjälper till att marknadsföra krogen. Detta eftrsom vi är så generösa och dessutom får vi ju vår fötjänst genom att löpa...
Allternativ för middag:
Matprogrammet fastställt se nedan.
SMHI Spår halvklart 13-16 C, Syd 3-4 m/s (kan säkert ändra fram till Lördag)
H: Peter
Hur gör vi med mat/dryck?
Zakrisdal
Här finns:
- 40 öl
- tilltugg (ej klart vad just nu)
Skutberget
Här finns:
- LÃ¥dvin
- Tallr, bestick, glas
/Lars
Ett litet tillägg : Det går utmärkt att grilla på Skutberger, grillar och ved finns.
Det finns en musikanläggning på Skutberget, så ta gärna med någon bra musik (Dansband betraktas ej som bra musik).
Tag med simdräkt till Bastun.
På Zaccrisdal finns ingen musikanläggning, men Lars och Pia har lovat sjunga en duett !