Resultat från Tjejmilen 2009
Tjejmilen
Pl. Namn Född Förening/Ort/Land # Netto
1 Isabellah Andersson 80 Hässelby SK 1 33:49
2 Lisa Blommé 78 Hässelby SK 2 34:25
3 Malin Ewerlöf Krepp 72 Spårvägens FK 8 35:03
16 Susanna Damm 75 Huddinge AIS 85 37:28
21 Mona Hallberg 83 IF Göta 42 37:59
24 Flo Jonsson 78 Spårvägens FK 25 38:35
Nytt pers och en 21a plats för Mona fd Pettersson.
/Lars
Kanon tid grattis Mona!
/Thomas
Tack!
�r supernöjd med tiden. Var osäker på formen då jag inte tävlat sedan Kristinehamnsloppet som var den 4 juli, då jag skadade mig. Har sedan varit skadad i 5 veckor så har inte haft den allra bästa uppladdningen. Men vila var nog rätt koncept för mig eftersom det blev nytt personbästa idag! 37.59 (18.53 efter 5km), det hade jag aldrig kunnat drömma om! �ndå var det inget perfekt lopp, blåste kraftigt så hade motvind stora delar av loppet. Eftersom jag sprang ensam stora delar av loppet så kände jag av vinden extra mycket. Tappade lite under de sista 2 km av loppet, särskilt under sista kilometern då jag spurtade mig stum. Måste verkligen bli bättre på spurten!
Var iaf jätteroligt att springa idag, är grymt peppad för fler tävlingar. Några förslag??
Ser fram emot nya utmaningar, att spränga gränser!
Nu kör vi!!
Gtattis Mona! Bra kört.
Thomas.
Grattis Mona! Bra lopp!......Mvh Denny
Skitbra Mona Grattis!
Blir nog kanon på Lidingö med och då behöver du nog inte lika mycket spurt
Vad gäller lopp så ser jag ännu längre framåt mot 2010.
Typ, Terräng SM och sen fler lopp på Sverige-nivå.
Det är helt klart att vi (du) ska satsa på att bli stabil bland de 10 bästa i Sverige på långdistans (ej marathon).
Loppen i år är för att lära och komma in i en bra mix mellan träning/tävling. Hässelbyloppet är ett bra lopp för att känna på rätt konkurrens.
/Lars
Grattis Mona!!!
Jag kände på mig att du skulle springa bra.
Härligt att det blev sub 38'! Gubbarna får vänja sig vid att se din ryggtavla nu...hi,hi
/Pia
Prata med en nervös Peter S idag.
P: - Men du, kommer hon springa om oss?
L: - Ja det är ju det som är meningen. Hon kan väl inte ligga och harva på i våra 36-37min milen fart hela sin karriär.
P: - Hmmm... Grymt. Men kommer hon springa om oss på intervallerna också?
... Ja ni hör hur snacket går
/Lars
Tack för alla gratulationer!
Huvva säkert att jag ska göra allt jag kan för att ge alla grabbar en match på träningen
Cs imorrn!