IF Götas forum

Full version: Stockholm Halvmarathon
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Resultat vid 15km
Daniel B 54min Kumla
Lars Olsson 59min Sisu Forshaga
Anders Dahl konkurrent Sören 46år gammal 50min!!! Högbo
Ingen tid Henrik Ã?
MVH Felix
Daniel B 1,15,50 Nytt Pers??
Anders Rees 1,18
Lars Olsson 1,23 Nytt Pers
Anders Dahl 46Ã¥r 1,11!!!
MVH Lennart E
Nej 1:15:50 var vad jag fick förra året vilket fortfarande är mitt pers
Fick preleminär tid 1:15:58 i år.

Kanske i efterhand att det gick lite för fort första 5 km.
Passerade ju 5 på 17:27 viljet nog var ca 15 sek för fort.

Sen mellan 6 och 8 är det relativt kuperat och tempot föll en del.
Passeringen vid milen var drygt 30 sekunder före förra årets tid men sen gick framförallt det långsammare än förra året mellan 10 och 15. Gilla inte riktigt den nya banan där man bland annat sprang genom pertalen i riksdagshuset. Blev en del kullersten och lite mer svängar än den tidigare banan. Sprang ungefär ihop med samma personer under nästan hela loppet eller rättare sagt ca 10 meter bakom en som sprang om mig vid ca 6 km. Kom ikapp honom och en till vid slottet strax innan 13 och sen ihop med dem till jag fick släppa lite vid ca 18.

Ja nu är det att ladda om inför Lidingö och hoppas att det kan gå bra.
Kvar i kumla idag, ska nog springa Tarstaborgsrundan i Pålsboda till hälgen, blir nog i Kumla en vecka för att inte behöva åka så mycket fram och tillbaka men får se om ja kommer tillbaka till Karlstad i morn och är med på träningen på tisdag.

Var för spring inte du Henrik?
Bra gjort ändå Daniel!Smile
Andreas Svensson som tidigare sprungit för �rebro AIK och i år vann startmilen på 32:26 kom 5a i loppet på 1:08:55
Referens-URL:er