20091029, 21:15
Helgen 21-22 november åker jag upp till Gävle och till mina gamla klubbkompisar i Hemlingby LK. De arrangerar då ett ultrapass på ca 5 mil på söndagen. Förra gången de körde detta pass var för två år sen och det var ett av de trevligaste träningspass jag sprungit. Tempot var lågt, ca 6 min/km, och flera fikastopp efter vägen med mycket gott att äta och dricka. Socialt, kul och bra uthållighetssträning. Alla höll ihop hela passet och några klev av och några hoppade på efter vägen. Det tog oss 6 timmar och 45 minuter att ta oss igenom det 52 km långa passet. Flera av de som genomförde hela passet hade aldrig sprungit längre än 2-3 mil innan och den äldste var dryga 60...!
Tycker någon att detta verkar intressant så vore det kul med sällskap till Gävle. Det blir säkert en tidig start så vi åker på lördag och övernattning blir hos någon löpare...
Tycker någon att detta verkar intressant så vore det kul med sällskap till Gävle. Det blir säkert en tidig start så vi åker på lördag och övernattning blir hos någon löpare...