Tisdagen den 24 nov så kör vi en jippo-grej.
Vi kör intervaller i backe i ljuset av 100-200 marshaller.
Vi bjuder in övriga löpargrupper och media; och så får vi se hur många som dyker upp. Vi ska visa att det är många som tränar löpning och att Göta är en löparklubb för alla.
OBS vi samlas våxnäshallen kl 18.00. (Anledningen till att vi kör 18 är att då passar det in med Tisdagsgruppens träningstid och så är det lite mörkare.
Säg till om du kan va med och tända marshaller.
/Lars
Rättelse: Den 24/11 inget annat. /Lars
Jag har kollat runt lite idag samt hört med Stephan Hammar hur allt ska gå tillväga med beställning/betalning av alla dessa marschaller. Allt det här fixar jag imorgon.
/Pia
Plannering fortskrider. Har stämt av med Johan.
Lö/Måndag:
- Utskick till press
Tisdag:
morgon - Tony hämtar marshaller som Pia beställt.
fm/em - Johan, jag och ev nån mer, sätter ut koner och 50m/skyltar i backen.
17.30 - Samling Våxnäshallen för gänget som tänder marshaller (Per, Leif, Thomas är med i det gänget -vi behöver ev nån mer)
17.45 - Tid för presssamling.
18.00 - Gemensam samling för alla som ska springa.
/Lars
Jag kan meddela att det blev 160 marschaller...
Jag tänder på allt...
..kommer och hjälper till (om jag hinner från jobbet).[/u]
Utskick till media och inbjudan till löpare
Löpning, jogging och motion är på stark frammarsch i Värmland och IF Göta Karlstad samlar sina löpare för gemensam träning i skenet av levande ljus!
MEDIAUTSKICK
IF Göta Karlstad bjuder in till ett gemensamt träningspass i ljuset av hundratals marschaller!
Vintermörkret börjar lägga sig och energin från de ljusa dagarna lyser allt mer med sin frånvaro. Det här är den tiden på året då många har som tuffast att komma ut och träna och aktivera sig. Detta vill IF Göta Karlstad råda bot på genom att bjuda in till ett gemensamt träningspass i en backe upplyst av levande ljus.
Löpning, jogging och motion är på stark frammarsch och det här är ett perfekt bevis på att det går ypperligt att träna på detta sätt tillsammans oavsett förmåga och förutsättningar. Under kvällen förlägger bland annat föreningens populära Jogginggrupp sitt träningstillfälle i backen såväl som några av föreningens många medaljörer vid svenska mästerskap.
Backen kommer att fyllas av ungdomar, motionärer och elitlöpare. Såväl kastare, hoppare som sprinters väljer att lägga sin träning i backen denna kväll. Allt för att få möjlighet att träna tillsammans i en helkväll i föreningens anda och samvaro.
Löpningen är på frammarsch och IF Göta Karlstads ambition är att möta denna trend!
Vi träffas tisdagen den 24 november kl 17.45 vid Våxnäs Idrottshall, därifrån guidar vi till den upplysta backen. Bra bilder utlovas!
För mer information om denna ljusa träningskväll,
Kontakta Johan Engberg (sportchef IF Göta Karlstad) 0730-35 00 55 eller Lars Lundegård (tränare långdistans) 0702-24 79 88
INBJUDAN TILL LÃ?PARE
IF Göta Karlstads löpgrupp bjuder in till backträning i skenet av levande ljus!
Efter en idé från några eldsjälar i föreningens elitlöpargrupp bjuds det nu in till backträning i skenet av hundratals marschaller.
Vintermörkret börjar lägga sig och energin från de ljusa dagarna lyser allt mer med sin frånvaro. Det här är den tiden på året då många har som tuffast att komma ut och träna och aktivera sig. Detta vill vi råda bot på.
Backen kommer att fyllas av ungdomar, motionärer och elitlöpare. Såväl kastare, hoppare som sprinters väljer att lägga sin träning i backen denna kväll. Allt för att få möjlighet att träna tillsammans i en helkväll i föreningens anda och samvaro.
Med övertygelse om god uppslutning från föreningens många aktiva bjuds du härmed in till att delta vid gemensam träning. �ven om du inte idag tillhör någon löpargrupp så är DU välkommen. Kom som du är, rustad för att springa backintervaller på grusväg. Vi värmer upp tillsammans på väg ut mot backen.
Samling: Tisdagen den 24 november kl 18.00 Våxnäs Idrottshall.
/Lars och Johan
Nu är det plannerat och snart klart för start.
+ Backe rekad. Det blir en annan backe än först tänkt.
+ 200 marshaller
+ Media bokat (Johan har pratat m NWT, VF och Värmlandsnytt)
+ �vriga löpgrupper har fått inbjudan.
+ Gastuta till träningsgeneralen (Lars) inköpt
+ Neonfärg till markering inköpt
+ Johan, Ellinor och Stephan påbörjar utsättning marshaller och markering av bana
+ Vädret fixat
+ Det blir glögg i hallen efter passet
+ Genomgång av passet m Pia. Uppv Våxnässpåret. 3 Backstuds som löpskolning i backe. 12x1' p=ca2:30. Nedj och sen glögg.
/Lars
Urklipp ur VF:
/Lars