IF Götas forum

Full version: Annorlunda intervallpass
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Hej
Satt och såg skidsprinten på TV idag och tycker att det ser ut att vara en rolig tävlingsform. Med att dom 2 bästa går vidare till nästa omgång osv.
Skulle inte vi kunna köra nåt liknande, dock lite annorlunda, på nån Tisdagsträning. Typ 600-ingar eller 800-ingar. Ingen blir utslagen, alla springer flera lopp men i den sista omgången springer dom snabbaste i samma hit och dom långsammaste i samma.
Jag vet inte exakt hur det ska gå till, men är det nån som har nån ide? Har pratat med Sören och Pia och dom tycker att idén verkar rolig.
En förutsättning är ju att vi är ganska många, kanske bjuda in Forshaga och Kil, eller? Men då kanske det ska vara på en Lördag.
Vad tror ni???
Sprint är coolt, så varför inte!
�h jag vill också vara med!! Huvvans!
Det vore jättekul att testa Leifs specialpass! Jag har också en idè, den är lite enklare att genomföra men kanske knepig ändå.
Så här går det till:
Den som anses springa långsammast startar först och den snabbaste löparen startar sist (precis som Larsaloppet). Jag och Henrik körde (tror jag det var) 5x1000m med tre min vila och så räknade vi ut på ett ungefär hur långt efter jag skulle bli på varje tusing, vi gissade 30 sek. Henrik startade intervallpasset 2,5 min efter mig. Målet var att komma i mål samtidigt. Nu vann Henrik den här tävlingen. Han sprang lite bättre än vad vi trodde och jag lite sämre.
Vi får väl använda det här forumet att rangordna oss innan passet annars kommer det att strula o ta en massa tid i Våxnäshallen.
Vad tycker ni andra om det här passet då?
Leif, nu får du redogöra ditt pass!

/Pia
Jag tycker vi kör sprint-stafett! Om vi delar in oss i så jämna tvåmanna-lag som möjligt och varje lag kör t ex 1000 m där vi till skillnad mot skidsprintstafetten väljer inom laget hur många varv varje löpare ska avverka. Antingen före eller under loppet. T ex vartannat varv eller 1+2+1+1...
Referens-URL:er