Enligt obekräftade källor har Lars L brutit Nyckelbenet under en Cykeltur i SydAfrika.Den här gången berodde olyckan på "bromsarna" var för bra.Ett råd Lars,ägna dig åt banlöpning istället.Krya på dig hälsning från Lennart E.Informationen har jag fått från din granne(Lisa).Lycka till med rehab
Aj aj aj! Va fan Lars, tråkigt att höra. Krya på dig och sälj cykeln...
A men va f-n va duktiga ni var på att gräva fram det ryktet.
Jo, det är sant. Jag tog och boka upp en tid med en guide som skulle köra mig runt i 3h.
Efter 150m så snurra jag över styret och slog i axel och hand. Hoppa upp på cykeln och cykla ikapp guiden, som fått 100m försprång i-o-m mitt fall.
Väl ikapp så sa jag att jag kände mig lite matt efter att jag snurrat runt på stenvägen.
-Lets stop. I just need to bread bekåse I lost som air in my lungor after a smål fall (pustande på sv/eng).
Efter att suttit på en sten i 2 min så kändes det fortfarande inte helt rätt. Gjorde ont i axeln.Det var bara att vända hemåt.
Ingen utflykt i bergen mao. Det blev körande tilll sjukhus i närmsta större stad (30min bort) för röntgning. Och sen till en läkarklinik. "Typisk MTB-skada. Du hade tur att du inte knäckte nykelbenet. Bara en spricka." , enligt läkaren. Fick en annordning att spänna fast armen. Tar 3v att läka.
Har kryat påmig så pass att det går att springa, om än med stel armpendling. Tog ett pass på Table Mountain i förrgår. Klättrande på bergsstigar. Det hade du gillat L-O och Sören. Fast för mycket stendravel enligt min smak. - Gillar nog ändå bana bäst om sanningen ska fram. Men vad gör man inte för att få naturupplevelser...
/Lars, nu på väg från ARN till Karlstad m tåg.