IF Götas forum

Full version: Intervall ti 9/3
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Vo2 3x5x2' p=45'' sp=3'

favorit i repris, - för tredje gången.
Veckan därpå blire 1000ingar.

Samling 17.30.
/Lars
Stort gäng idag.
Henrik, L-O, Daniel, Jonas, Fredrik, Denny, Lennart E, Erik, Pia, K-M, jag, Håkan, Thomas, Martin, Larsa, Dan, mfl.

För egen del så var det 3:30-3:35/km fart. Minska ner till 12st pga att jag inte riktigt är uppe i varv än. Känslan är ändå god. Laddar för att stega upp till 2 löpkvalitetspass/v-nivån.

/Lars
Det var 3dje gången vi körde detta pass. Tycker att de varit tuffa och att de legat bra till pulsmässigt och mängdmässigt för ett bra Vo2-max pass.

Jag har en graf på de tre passen. Som ni ser så körde jag 12st vid två tillfällen. Rekommendationen är ändå 15st. Med ända brasklappen att man bör ha en bra grund för att inte slita för hårt.

[attachment=106]
Jag höll väldigt lika fart vid alla tre tillfällena. Det som skiljde var nog mest dagsform.

Jag har svårt att dra nån tyngre analys än, som sagt, - bra pass.

/Lars
Kanonpass,korta vilan med många intervaller i relativ hög fart ger väldigt bra grund.Dagsformen avgör om man kan hålla sin fart hela tiden.2,06 har varit snittet under dom här tre passen.Klart nöjd.Lycka till Lennart E
Bra pass igår! Jag körde 13 av de utsatta 15 st (skyller på att jag var tvungen att vara hemma kl 19...). Gick lite tyngre än förra veckan vilket troligtvis beror på högre träningsmängd under dagarna innan. Farten vara ungeför den samma (42-43'/varv).

Roligt att så många är med!
Referens-URL:er