IF Götas forum

Full version: Resultat GBV
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Hur gick det gubbar !!Varmt!!Trångt!!!Nöjda!!!
Kopierar det ja skrev i en annan tråd

Ja var svårt att göra bra tider i värmen i GBG idag
Satsade friskt och var med långt fram efter 3km men slälpte sen lite på tempot och passera 5 km på 35:28
Sen en bit efter 6 km börja värmen ta ut sin rätt och kändes om ja tappa en hel del, andra femman gick på 18:01 och insåg någon gång vid ca 6 km att perset skulle ja inte ha en chans att slå denna varma dag och det var bara att kämpa sig igenom med lite tankar på att nästan stanna och gå men över 1:20 ville man ju inte haFortsatte att tappa även om det kändes liten bättre efter ja rundat poseidon vid drygt 16 km. I mål på 1:17:50 vilket preleminärt var plats 60 (blev nog 62a när alla var i mål), men kan kanske komma in någon/några i lägre startgrupper före
Gick ju sisådär.....blev en DNF
Efter 5km:19.48, 40.23 efter 10km och då hade det börjat gå "tungt" vid 7km, efter 11km gick det riktigt tungt, fick slita, försökte hänga i, efter 15km: 1.02.59, mellan 15-16 bröt jag mentalt, hällde vatten över och i mig och tog lite energitabletter, ihop om att åtminstone få lite kraft....men icke ben=slut, fart nedför avenyn typ 4.50/km, klev av fysiskt vid 17.5km typ 1.15.32, när jag insåg att även förra årets tid, kanske skulle bli svår att slå......men det blir väl på´t igen även nästa år, måste väl få till det någongång på Göteborgsvarvet...

Bara glömma och gå vidare, Grabbhalvan och Woodjoggen nästa vecka...
/Denny
Jodå, man får vara rikigt nöjd trots tiden 1.27.08!
Började koka redan efter 2 och hade tankar på att bryta fram till 5-6km. Sen fick man andra tankar när man såg att andra klarade värmen sämre än mig och bröt till höger och vänster...
Placeringsmässigt var det dock riktigt bra, plats 333 får duga!!
/Erik
Katastrofinsats är kanske en lite för stark benämning men nöjd är jag i.a.f. inte. Lyckades ju åka på en förkylning söndagen innan och trodde att den lätt skulle gå över tills loppet, ICKE.

Tänkte ändå att jag testar att springa, men att ha infektionen i kroppen i kombination med solen/värmen var inte bra, det kände jag redan efter några km. Började redan då fundera på var vätskan fanns nånstans, jag som i vanliga fall dricker max en gång under en halvmara. Jag upplevde heller ingen trängsel i år viket säkert också är ett tecken på att jag var riktigt långsam, i år var jag nog mer i vägen för andra än andra i vägen för mig.

19.18 första 5 och 39.34 efter 10km med knottrig hud och känsla av riktig feberfrossa gjorde att jag bestämde mig för att slå av på takten (gick stundtals t.o.m). Sen var det en plåga att springa in i mål och jag funderade faktiskt på att skita i att korsa mållinjen, ett sånt här lopp vill man inte ha med i historieböckerna. Var dock för trött för att fatta det kloka beslutet då så jag korsade mållinjen på tiden 1.33.09. Lite besviken visst, men förutsättningarna var inte bättre den här dagen. Bara att instämma med Denny det blir på´t igen nästa år Smile
/Per
http://www.runnersworld.se/huvudpuff/fol...varvet.htm
Bara att kolla in det här klippen så ser ni vilken folkfeast varvet ärSmile
Referens-URL:er