För oss Marathonlöpare.Lugn distans 120min(24-27km).Klädsel= Vinterställ *2 minst och givetsvis mössa och vantar.Christer F körde detta alltid 5dgr före maran med massor av "klädsel".Tömmer kroppen,körde detta pass 2005 kul!!jobbigt!!!OBS farten ska vara låg viktiga minst 100min.Hörs Tis Lennart E
kör passet hemmavid Hörs Lör
2010-06-01 Ti Vo2 8x800m p=90'', Tingvalla 17:30
Ett klassiskt pass. Siktet inställt mot Stadsloppet.
Ses,
/Lars
håll dig borta ifrån psykavdelning Lennart när du kör detta pass annars är risken ganska stor att du bli inplockad skulle jag tro...
/Thomas
Jag håller med helt och hållet. Men de flesta "vanliga" människor tycker man är helt sjuk i huvet bara man springer över 1 timme.
Ang träning m vinterklädsel inför maran:
Det är bra att förbereda sig på värmen. Kör gärna därför ett par pass mitt på dan och se fram emot solvarma raksträckor. Såna man normalt brukar undvika. Det räcker som anpassning för det som, kanske, komma skall.
Men att springa med mössa och vantar och att köra en massa mängd tror jag inte riktigt på. Nu är mängdträningen avklarad. Gäller bara att programmera in kroppen på att köra marathon-fart. Långa pass i "fel" fart är bara att stryka ur programmet. Det är vilodag eller nåt lättare återhämtbningspass som gäller här.
/Lars
Själv körde jag lätt distanspass på lunch, blir ett något hårdare pass tors eller lördag...., kommer till veckan.
mvh
Denny
Eftersom jag har svårt att komma loss till kvällspassen så blev det ett lunchpass på Tingvalla idag istället, 8 x 1000m. Riktigt jobbigt psykiskt idag i värmen men det är bara att hoppas att det släpper snart.
Per:
Sprang du utan klocka?
(Nyfiken på tider)
Ja för oss som inte sprang gbgsvrvt så är kanske detta första chansen att få springa i värme.
/Lars
Idag dyker Yassin Ahmed Nuray och springer med oss. Vi har bjudit in honom till att va med göta och att hänga med i vårat löpargäng.
Han kommer från Eritrea och bor i Grums, om jag fattat det rätt.
/Lars