L-O:
Välj ut en tid för långpass i Arvika.
Vi kör gärna en favorit i repris vad gäller utflyktspass i skön backig terräng. Måste inte vara 310-banan utan du får välja fritt.
/Lars
Har ett fint alternativ på Sotarblixt och Djupdalsleden. Sotar Blixt-Leden
Arvika är en 11 km lång orangemärkt led som utgår från Jössestugan på sydöstra sidan av sjön Racken, ca 6 km nordost om Arvika. Leden är uppkallad efter ett original från trakten som vandrade mycket i skogarna mellan Mangskog och Arvika.
Vägbeskrivning:
Från Arvika kör rv 61 mot Karlstad. Strax efter rondell sväng vänster mot Gunnarskog. Kör ca 2 km, sväng höger mot slalombacken. Kör förbi slalombacken, sväng höger vid skylt Jössestugan.
På helgen passar väl bäst?
Sotarblixt är en fin led bra val!
Kommer sannolikt vara i stugan (Brunskog) i helgen. Kan tänka mig hänga på i så fall, ska greja lite med banan (Brunskogsloppet) oxå. Risken är dock att ni springer asafort...försöker hänga med.
Sotar-Blixt, Brunskogsoriginal som funnits irl och Fröding skrivit om. "�ver panna och hals låga vilda snår av hans långa och toviga hår, och därovan satt på trekvart en hatt som visst inte var nygjord igår".
Har kunnat alla 9-10 verserna, men det var längesen....
Vad tycker ni om lördagen 10/7? �r det för snabbt på?
Klockan 10.00
Alla välkomna, från Bekele till Hulda från Saxebyn!
Tyvärr bortrest den dagen men helgen därpå kan jag...
/Thomas
Läget?
- Kan folk nu i helgen eller ska vi ta det nästa? Behöver 3st+ "Ja jag kommer!".
Motförslag:
2010-07-18 Sö Löp LD Arvika, Samling avresa Tingvalla 08.15
Just nu sitter jag med träningspusslet, livspusslet har jag i nåt annat excelark. Har för mig att det är hämtningar från nåt läger i Norrköping, men om det är lördag eller söndag har jag som sagt glömt.
Banförslaget är "Taget!" -Det kör vi på. Gunnar får läsa dikter och vi andra lovar att lyssna. Farten är inga problem, den anpassas efter den långsammaste. Vi kör som brukligt ett antal backrusningar med inväntan på toppen så att de piggaste kan köra slut på sig.
/Lars
Nästa söndag kanonbra, dagen efter Skargårdsloppet, perfekt. Det loppet ett led i min eviga kamp mot <40 på milen, det sitter mer i huvet än i benen. Fattar inte, gjorde 36.20 stadsloppet 2004...det går utför...
Nu på lördag verkar det som jag får valla min sambo runt Mangen, en mkt fin och snäll 14km-runda som jag tydligen babblat om för henne.
Ska leta efter Frödingboken i helgen, ligger väl nånstans i stugan.
Nästa helg passar mig bra ,hänger på.Hörs Lennart E