Riktigt tufft som vanligt numera men det går bättre för varje gång.
11,00 på varje varv förutom det sista som gick på 10,40 vilket gav 55,40min.Farten bra hela tiden krafter kvar nu börjar uppladdningen för Lidingö.�vrigt visar Tomas toppform ,kan ej bomma 1,59,59tim
Lidingö och Denny sprang lätt 15km med krafter kvar.Hörs Tis Lennart E
Växeldrog med ? (förlåt glömt namnet) i 5 varv. Tappade kontakten sista varvet. Varvtider:
10.52 11.00 p3' 11.03 11.06 p3' 11.13 11.04
Tufft pass, känns i kroppen!
/axel
Jo tack du Lennart jag ser många möjligheter att bomma att gå under 2 timmar det kommer bli stentufft. Men formen känns bra och på en vecka ska den vara ännu bättre så vi får se... Bra test va detta pass ialla fall och jag är mer hoppfull nu än innan passet så det känns bra...
/Thomas
Bra kort! Jag sprang 7x'6 min, vila 60 sek i den tyska morgondimman. Speciellt att springa harda pass fore frukost men det gick bra. Kanns battre och battre infor Lidingoloppet och jag hoppas att jag haller hela vagen (lanad dator med amerikansk tangetbord...).
Jo, jag såg just att jag och Thomas låg på 88% resp 84% HRmax.
Det tyder på att vi låg ganska bra sett till att MP-fart skall vara något lägre än LT-fart. Det var kanske lite för hårt för min del, men Thomas låg perfekt.
Riktvärdet nedan är 90% HRmax för LT.
Jack Daniels - Inte han som gjort spriten, utan tränaren - kallar 'LT' för 'T Run'
---
T Runs. Threshold pace is about 88% of V02max (
90% of HRmax). Subjectively, T (threshold) pace is "comfortably-hard" running. For many people it is slower than 10K race pace and for most people it is about 24 see per mile slower than current 5K race pace.
In the caw of T-pace training, it is important to stay as close as possible to the prescribed speed; neither slower nor faster velocities do as good a job as does the proper speed. Here is a case where going too fast -- which many runners automatically try to do -- is simply not as good as running at the right pace. T-pace training improves your lactate threshold.
---
/Lars
Intressant det där Lars. Jag låg verkligen på perfekt fart igår. Märktes tydligt i den långa backen då jag va ungefär lika trött efter varje jämfört mot sist jag körde 3 x 5 km på spåret då va jag helt slut i benen sista varven i backen...
Va tycker du jag kan köra för pass på lördag? funderar på ett lätt pass i form av 3 x våxnäs i samma fart som igår vad tycker du om det?
/Thomas