IF Götas forum

Full version: Välkommen: Häng med långdistansguppen och träna
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.

Inbjudan till att vara med oss och träna!

Om du är en löpare med en hyfsad grund och vill bli bättre - Tveka inte att ta kontakt och häng med på vår träning i IF Göta Karlstads långdistansgrupp.

Föreningens långdistansgrupp är en grupp som består av 30-talet aktiva löpare. I huvudsak är det löpare som vill bli bättre på 10km, men även de som vil bli bättre på medeldistans och marathon. Gruppen har en stor bredd vad gäller löpförmåga och ambition. Löparna ligger i kapacitet från 32-44 minuter på milen och är i åldrarna 20 - 55 år.

Gruppen träffas kontinuerligt två gemensamma träningspass/vecka och utöver spontanpass. Som informationsväg använder gruppen föreningens forum http://ifgota.se/forum för att koordinera träningspass och tävlingar.

I gruppen kör inte alla i samma fart, utan vila och längd anpassas så att alla håller ihop - annars är det ju ingen ide att träna tillsammans!
Tränare för gruppen är Lars Lundegård.

PDF (som delades ut på Tjurruset): [attachment=134]

/Lars
För dig som hakar på så här på slutet och vill vara med på träningen inomhus och ev tävlingar så här på slutet av året.

Medlemsavgiften (reducerad*) 300kr skall betalas på PG 473791-2.
Ange det vanliga:
  • "Medlem Långdstansgruppen slutet 2010"
  • Namn
  • födelsedatum
  • tel
  • e-mail.

Du kan naturligtvis bara prova på utan att betala in medlemsavgift, men om du har lite seriösa avsikter så är det lika bra att du kommer med in i klubben.

Har du glömt betala in för hela året 2010 så är det 600kr.
/Lars
Till dig som spanat in lite här på forumet och inte är med i löpgruppen:

Tveka inte att hänga på. Ibland så tror jag att vi framstår som elitinriktade löpare och att det som motionär är för tufft.
Okej, vi försöker vara seriösa och vi har tuffa träningspass, MEN det går ändå bra att haka på och köra efter sin personliga fart och ambition.

/Lars
0702 24 79 88
Det känns väldigt nytt att ta steget till en löpargrupp men jag tränar själv mot att springa marathon och jag har inget som pushar när det känns motigt och jag VILL ju bli en bättre löpare. Är detta något för mig, tro?
Dock är mina bästa tider på milen och halvmaran inte bättre än 45, resp 1:46. Sinkar jag er då?
Min första mara går i november, innan dess tänkte jag klara tjejmedaljtiden 2:38 på lidingöloppet så motivation och träningsvilja finns!
Mvh
Det är bara att du hakar på något av de gemensamma passen. Du ligger rätt i fart det är inga problem.
Välkommen.
/Lars
Referens-URL:er