IF Götas forum

Full version: Träning Tis 12/10 1730
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Tänkte köra ett lite lättare pass inför halvmaran till helgen. Den som vill får hänga på

3 x 1500 m i 10k-15k fart med 3 minuters vila på asfalt

Samling Tingvalla 1730

/Thomas
Lennart E pratade igår om att köra 7x(kortintervall). Jag tycker det passar bättre. Lennart lägger du in det på forumet?
Hursomhelst, kommer till Tingvalla tisdag.
/axel
Det är väl lite som man känner för men jag vill träna i det tempo jag planerar att gå ut i på tävlingen så gäller att hitta flytet så jag kör på 1500 m.

/Thomas
Kommer till Tingvalla Tis 1730.Tänkt köra 7*2min med 1min joggvila.
Vill ha riktigt med fart för att benen ska komma igång.Bara att springa mot Netto-Skåre-Netto perfekta "fartvägar"Hörs Tis
Jag slutar 17:00 imorgon, så jag är inte säker på om jag hinner bort till Tingvalla till 17:30, men jag ska försöka, annars springer jag på egen hand.//Johan B
Jag dyker upp 17:30. Vi får väl se vilket pass jag hakar på...om det nu finns flera att välja på.
//Frippe
Jag dyker upp också.
Ta]r och hänger på det lättaste passet, 7x2'.
Vi ses, /Lars
Not. Efter helgen så är det en sk "transitionsperiod" och då blir det enkel distans 60 min på tisdagar. Typ 3 veckor innan vi drar igång med "grundträningsperioden".

lundegard Skrev:
Jag dyker upp också.
Ta]r och hänger på det lättaste passet, 7x2'.
Vi ses, /Lars
Not. Efter helgen så är det en sk "transitionsperiod" och då blir det enkel distans 60 min på tisdagar. Typ 3 veckor innan vi drar igång med "grundträningsperioden".

Grundträningsperioden är det då vi springer inomhus i våxnäshallen?.

Ja normalt har vi då haft "kortintervaller inne på tisdagar och lite längre intervaller oftast ute på lörgdagar. Dock har i alla fall i början av vintern än del kört intervallerna på tisdgar ute.
Japp, precis som Daniel säger så kör vi ute både ti/lö ett tag till.
Samling/ombyte förflyttas till Våxnäshallen.
Vi går in i hallen typ 7 december. Sen finns det några mer stöniga, vilket är okej, som väntar med att flytta in tisdagspassen.
Lördagspassen flyttas in vid temperatur under -10C.

/Lars
Sidor: 1 2
Referens-URL:er