Gäwert läs :Studenterna hemsida blogg Cedrice.Stigning 147m totalt,ingen bana man sätter rekord,nästa halvmara 1,10.Redan nu har du kapacitet för 1,11-1,12 bara du hittar en flackare bana Gäwert.Du frågade igår och jag tror fortfarande nedåt 1,10 nästa år om du forsätter att utvecklas som i år.Det gäller bara att du tävlar mot motstånd inga gamla gubbar i +40.Hörs Lennart E
Ja inte var det roligt att springa med håll i 16 km, fick det redan vid fem km trots att jag bytt sportdryck men laddningen inna var liknande den på lidingö. Tror att jag blev smärttåligare efter att ha löpt lidingöloppet med håll för nu tappade jag inte mer än ca 10-15 sek per km efter 7 då smärtan inte var att leka med så det var ett fall framåt även om det kändes otroligt knäckande mentalt när jag kände att övriga kroppen klart kunde varit med i täten hela vägen in. Nu blev det till att försöka motivera sig till att fullfölja överhuvudtaget. Det är långt med 21 eller vad säger du Lennart? Med smärta känns det "hemskt långt".. Ja, ja bara att ta nya tag. Vet vad jag kan utan detta elände...
Tycker annars det är en ganska lagom distans detta om man slipper elände och är fräsch! Tack för berömmet också!
Mvh L-O
Synd när man stupar på vätskeintag. Känns ju inte liksom "fair".
Jag har nog själv inte riktigt haft de problemen så det är lite svårt att ge råd eftersom jag inte riktigt har en tydlig PROBLEM - L�SNING koppling.
Men jag har däremot på senare år ofta tagit med dricka på träning. Inte för att det alltid behövts, utan lite med baktanke att jag skall träna energiintag i samband med multisportandet. Har också minskat ner på tiden mellan matintag och träning. Tex frukost <1h innan passet för att lite härda kroppen (och förlänga sovandet). Kanske det kan vara nåt.
Jag vet tex att Rune Larsson (ultralöparen) rekommenderat modellen med att äta direkt innan träningspasset för att på ett enklare sätt, än att släpa med sig mat på passet, träna energiintagsbiten.
Jo, - Det var ett riktigt bra resultat också. Skön avslutning.
/Lars