IF Götas forum

Full version: Karlstad uphill race. Med resultat!
Du ser för närvarande en nerbantad version av innehållet. Se den fulla versionen med ordentlig formatering.
Kan tyvär inte på Lördag, men lycka till ni andra.
Hejsan.
Har varit i kontakt med Lars L om att jag funderade på att prova att träna med er Götalöpare. Tänkte höra mig för om det är ok att dyka upp på lördag? I så fall, var samlas ni och när?

Mvh Anders
Jag hänger också på, men nån (annan) får säga en samlingsplats/tid.

Min personliga ambition är att få ut ett träningspass (D60). Springa i backen ser jag som en liten prova-på-konceptet grej bara.

Jag tar bilen till Bryngfjordsbacken och utgår därifrån.
Vi ses,
/Lars
Hänger på kör passet i bryngfjorden för att sedan avsluta med distans.Bryngfjorden-shell-stodeneskogen-fruktvägen-ilandatjärnrunt-skåreberget-bryngfjorden=ca12-14km.Hörs Lör Bryngfjorden 1045
Jag kommer.. Kör distans, backe, vad som helst... �ven känguruhopp eller liknande, det som känns bäst för stunden helt enklelt. Kanske löpa uppför backen med Lennart på ryggen ;-)
Kommer om det inte dyker upp nåt oförutsett
/axel
Jag kan tyvärr inte imorgon kul grej annars

/thomas
Wow vilket lyckat test!

Verkligen bra att Ni (Sören, mfl) tog och körde ett tävlingstest. Det går inte att bara sitta bara hemma i soffan och klura på sånt här.

Jag tyckte det hela funkade klart över (min) förväntan.

Mina tankar och reflektioner som deltagare.
- Bra att så många ställde upp. Det gjorde det hela riktigt kul.
- Man klarar av att återhämta sig så att det går bra att köra flera backlopp. Jag trodde att det skulle bli så att man tog helt slut efter ett lopp och att det bara skulle bli en oskön förnedring efter lopp 1. Okej, jag maxa dåligt på första, men ändå....
- Konceptet med 2st kvalificeringslopp funkar också bra.
- Kvalificeringslopp med individuell start med 30sek mellanrum. Det är alltid kul när man ser nån annan löpare under loppet och med 30 sek mellanrum så ser man sin föregånmgare och en del blir tom passerade. Om bara tidtagaren på toppen hinner hålla koll så skulle jag kunna tänka mig att tajta till det ytterligare och gå ner på 20sek mellanrum. Kanske tom bara 15sek. Om startfältet är stort så vill man tighta ihop det.
- Det var inte för trångt i gemensam start. Kan nog gå upp på 6 eller 8 man i varje heat. Beroende på antal deltagare.
- Att flytta in heatet med de som inte kvalificerade sig till final emellan finalheaten är en god ide för att få lagom, rättvis, spridning mellan finalheat och att se till så att det hela tioden händer nåt i backen. (minimera dö-tid för åskådare)
- Toppen med en påhejande Mona på toppen. Man behöver verkligen lite peppning på slutet.
- Johan E hade en imponerande kvaltid. Men skönt att Lennart satte honom på plats i semi:-)

Publicera gärna alla tider/plac. Tycker vi skall skicka in resultatet till vf/nwt.

/Lars
Tja, jag är riktigt nöjd med uppslutning och att formen i stort sett funkade bra. Tycker också att det är kul att ni uppskattade tävlingen så att vi kan bygga vidare mot en häftig tävling nästa år!

Men lämna gärna synpunkter om vad ní tyckte om tävlingen..

Resultat kval

1 André Rangelind 02:27 Q
2 Anders Frykblom 02:28 Q
3 Anders Eriksson 02:31 Q
4 Johan Engberg 02:33 Q
5 Mikael Alefors 02:37 Q
6 Per Sundström 02:39 Q
7 L-O Gävert 02:42 Q
8 Lennart Eriksson 02:44 Q
9 Henrik Ã?rnstedt 02:49
10 Johan Borehall 02:49
11 Lars Lundegård 02:53
12 Axel Lämås 02:59
13 Per Vall 03:11

Resultat uppsamlingsheat

1 Henrik Ã?rnstedt 02:35
2 Lars Lundegård 02:45
3 Johan Borehall 02:56
4 Axel Lämås 02:59
5 Per Vall 03:15

Semi 1
1 André Rangelind 02:24 Q
2 Anders Eriksson 02:28 Q
3 L-O Gävert 02:35
4 Mikael Alefors 03:04

Semi 2
1 Anders Frykblom 02:39 Q
2 Lennart Eriksson 02:46 Q
3 Johan Engberg 02:56
4 Per Sundström 03:07

Final
1 André Rangelind 02:17
2 Anders Eriksson 02:23
3 Anders Frykblom 02:28
4 Lennart Eriksson 02:52
Något som ni jag ni ska ändra på till nästa upplaga av Karlstad Uphill Race är att man fortsätter springa en bit upp i backen när man kommit ut ur skogen och sen sneddar man över till andra sidan backen, istället för att springa genom leran tvärs över backen. det tappar man bara tempo på.
Sidor: 1 2
Referens-URL:er